دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

لو دادن ویکی لیکس توسط گوگل و لو دادن پرهام توسط ایمان!!

ظاهرا گوگل مثل از این بچه فضول های مدرسه ای که هر چیزی در کلاس اتفاق میفتاد را برای معلم تعریف میکردند ، اطلاعات ویکی لیکس را به دولت آمریکا میداده و یه دونه مثبت از معلم میگرفته و دلش خوش میشده! آقای گوگل. اصلا بی خیال گوگل!

من با شما هستم آقا ایمان که سوم دبیرستان هم کلاسیم بودی؟ حالا من موشک پرتاب کردم زدم تو کله دبیر حسابان. شما باید میرفتی به مدیر میگفتی؟! نه واقعا اگه میخواستی بگی چرا همون موقع که دبیر حسابان داشت گریه میکرد میگفت من این همه براتون زحمت میکشم شما موشک میزنید بهم بلند نشدی نگفتی؟ چرا بعدش از پشت خنجر زدی و به مدیر گفتی؟ واقعا چرا؟!

خیلی وقت بود این موضوع تو دلم مونده بود. خدا را شکر فرصتی شد تا بگم!!




 


جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی لیکس، به علت همکاری گوگل با کاخ سفید و اعطای اطلاعات ایمیل‌های مربوط به ویکی لیکس به دولت این کشور به شدت از این شرکت انتقاد کرده است.
وی اظهار داشت که گوگل بعد از دو سال و نیم به اعضای ویکی لیکس خبر داده که اطلاعات ایمیل‌های خصوصی آنان و برخی اطلاعات دیگر را در اختیار دولت آمریکا قرار داده است.

وکلای ویکی لیکس با ارسال نامه‌ای برای گوگل اعلام کرده‌اند که آنها به علت اقدامات این شرکت آزرده خاطر و حیرت زده هستند.


ظاهرا گوگل بعد از دریافت درخواست دولت فدرال برای دریافت اطلاعات همکاران ویکی لیکس هیچ مقاومتی از خود نشان نداده و تمامی این داده‌ها را به طور کامل در اختیار نهادهای جاسوسی آمریکا قرار داده است.
این رویه گوگل در تضاد آشکار با ادعاهای آن در مورد تلاش برای حفاظت از حریم شخصی کاربران استو البته پیش از این ادوارد اسنودن ، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا جزئیات تکان دهنده‌ای از همکاری‌های اطلاعاتی گوگل، مایکروسافت، اپل، یاهو، فیس بوک و .... با نهادهای اطلاعاتی آمریکا را افشا نموده بود.
وکلای ویکی لیکس در نامه خود افزوده‌اند اگر چه برای اطلاع رسانی به کاربرانی که اطلاعاتشان توسط گوگل افشا شده هنوز بسیار دیر است، اما گوگل باید هم جزئیات اطلاعاتی را که به دولت داده به طور کامل افشا کند و هم باید توضیح دهد که چرا این مساله را بعد از دو سال و نیم افشا نموده است.

سایت ویکی لیکس در سال 2010 تاسیس شده و از آن زمان تاکنون در حال افشای اسناد محرمانه دولت آمریکا و از جمله تبادلات دیپلماتیک است.

گوگل در 22 دسامبر سال 2014 به همکاران ویکی لیکس اطلاع داد که حدود دو سال و نیم قبل تمامی محتوای ایمیل‌های آنان، اطلاعات مشترکان جیمیل، متادیتا و دیگر محتوای موجود را در اختیار نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا قرار داده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد