دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

توئیتر کاور را خرید ...

 شرکت کاور (Cover) که در زمینه قفل صفحه نمایش تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی فعالیت می‌کند اعلام کرد که توسط توئیتر خریداری شده است.

هنوز معلوم نیست که شبکه اجتماعی توئیتر چرا این شرکت را خریداری کرده است و به چه درد توئیتر میخورد!




 

ادامه مطلب ...

اگر هنوز ویندوز ایکس پی (windows xp) استفاده میکنید این مطلب را بخوانید !

همانطور که میدانید شرکت مایکروسافت عملا پشتیبانی خود را از ویندوز ایکس پی قطع کرده و دیگر این ویندوز تحت حفاظت شرکت مذکور نیست و با این حساب انگیزه هکر ها برای نفوذ به سیستم های کسانی که هنوز از xp  استفاده میکنند بسیار زیاد شده است.

حال ما 6 نکته را آماده کردیم که اگر هنوز از این سیستم عامل استفاده میکنید باید آنها را بدانید.




 

ادامه مطلب ...

نجات دادن گوشی موبایلی که خیس شده است!

افتادن گوشی موبایل داخل حوضچه های آب یا حتی لیوان چای (!) یکی از معضلات تلفن همراه است و بعد از این اتفاق سریعا باید جهت رفع رطوبت گوشی مورد نظر اقدام کرد وگرنه مرگ جانسوزی در انتظار گوشی شما خواهد بود!

در ادامه ی مطلب توضیح دادیم که از کجا باید شروع کنید و چه کارهایی را باید انجام دهید ...





ادامه مطلب ...

حفره ی امنیتی دوساله (SSL) !!

هکر ها از جاهایی نفوذ میکنند که به قول معروف عقل جن هم نمیرسد! این بار آنها معروف ترین نرم افزار امنیتی جهان را که بسیاری از بزرگ ترین سایت ها جهان از آن استفاده میکنند ، هدف قرار داده اند.

نرم افزار امنیتی ssl برای بسته بندی اطلاعات ارسالی کاربر مانند پسورد کاربرد دارد و آن اطلاعات را به صورت رمز دار و مخفی ارسال میکند تا مورد استفاده ی هکر ها قرار نگیرد اما ظاهرا این نرم افزار حدود دو سالی است که باگ دارد و به راحتی میتوان آن را مورد حمله قرار داد.

حالا سایت هایی نظیر گوگل ، فیسبوک ، یاهو و ... به کاربران خود اطلاع داده اند که سریعا پسورد خود را عوض کنند.





 

ادامه مطلب ...

چرا شرکت گوگل خالی بندی کرد؟!

بر اساس یک فرهنگ قدیمی، ساکنان کشورهای مختلف در نخستین روز ماه آوریل یک دروغ بزرگ و باورنکردنی می‌گویند و پس از آن‌هم دروغ خود را برملا می‌کنند که این اتفاق در فرهنگ ما به "دروغ روز سیزدهم فروردین" شهرت یافته است و شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان از این اتفاق استفاده می‌کنند تا امیال و اهداف دور از دسترس خود را بیان کنند.


مثل چند سال پیش که باشگاه بایرن مونیخ آلمان در یک دروغ بزرگ گفته بود دیوید بکهام را از رئال مادرید خریده است که باعث جنجال فراوانی شد اما فردایش مدیران بایرن گفتند که ما فقط دروغ گفتیم!!


حالا شرکت گوگل هم همین کار را کرده و اگر میخواهید بدانید ماجرا از چه قرار است به ادامه مطلب بروید ...



 

ادامه مطلب ...

توئیتر از فیسبوک تقلید میکند ...

توئیتر از ابتدا با این ایده به روی کار آمد که هیچ کس حق نوشتن بیشتر از 140 حرف را در یک توئیت ندارد! و همین باعث شد تا خیلی زود بازارش داغ شود و کاربران زیادی را به خود جذب کند.

البته در سال های اخیر توئیتر خودش این ایده را در حال منقضی کردن است و با افزودن امکانات جدیدتری که سایر شبکه های اجتماعی دارند سعی میکند تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند اما باید منتظر ماند و دید که آیا به هدفش میرسد یا این موضوع برعکس و باعث افت کاربرانش خواهد شد ...




 

ادامه مطلب ...

ویندوز xp را کنار بگذارید و صد دلار جایزه بگیرید !

با نزدیک شدن به پایان عمر ویندوز ایکس پی ، شرکت مایکروسافت با یک پیشنهاد مسوسه کننده قصد دارد کاربران متعصب ایکس پی را ترغیب به دل کندن از این سیستم عامل بکند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که اگر هر کاربری از فروشگاه های آنلاین و یا رسمی مایکروسافت یک رایانه با سیستم عامل ویندوز 8 بخرد به او صد دلار جایزه میدهد. 

البته ابن حربه برای خارجی هاست و شما لابد میدانید که در ایران هر چیزی که نایاب شود و در حال تمام شدن باشد مردم بیشتر میخرند! مثلا چند سال قبل و هنگامی که شایعه شده بود نان میخواهد گران شود مردم صف میکشیدند و 40 - 50 تا نان میخریدند و در فریزر میگذاشتند! لابد برای ویندوز ایکس پی هم همین اتفاق خواهد افتاد ...




ادامه مطلب ...

محبوب ترین موتور جستُ جوی جهان دوباره گوگل شد !!

 اکثر ایرانی ها فکر میکنند که گوگل بهترین ، معروف ترین و پربازدیدترین موتور جست و جو است. در واقع همینطور هم هست اما نه آنطوری که ایرانی ها فکر میکنند زیرا گوگل خیلی بیشتر از کشورهای دیگر در ایران مورد استفاده قرار میگیرد. در ایران گوگل پربازدید ترین سایت است و یاهو در رده های دهم به بعد قرار دارد در حالی که در سایر کشورها و طبق آمارهای جهانی جالب است که بدانید در هفت ماه گذشته یاهو صدرنشین بوده و گوگل دوم! اما بالاخره گوگل موفق شد از یاهو پیشی بگیرد و صدرنشین شود.





ادامه مطلب ...