دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

10 اختراع جالب گوگل !

شرکت های بزرگی مانند گوگل پر از برنامه نویس ها و کلا کارکنانی هستند که همگی جزئ نخبگان در حوزه کاری خود هستند زیرا این کارکنان از سراسر جهان به این شرکت ها دعوت میشوند و ایرانی های باهوش هم سهم بزرگی در جمع کارکنان این شرکت ها دارند و حتما میدانید که مدیر اجرایی گوگل هم یک ایرانی است. 

اما بحث ما این نیست! بحث این است که این نخبگان خلاقیت های ویژه ای در حوزه کاری خود دارند و هر از چند گاه دست به کارهای جالب و حتی عجیبی میزنند. بله ... اختراع! شرکت گوگل از پیشتازان ثبت اختراع در جهان است و به طور میانگین روزانه چندین اختراع را به نام خود ثبت میکند.

10 تا از جالب ترین هایش را با هم بخوانیم ...





ادامه مطلب ...

قوانین و مقررات بیت کوین در ایران ...

بیت کوین با سرعت رشد بی نظیری که داشت به ایران هم رسید و برای همین قوانین و مقررات جدیدی برای این پول جدید اینترنتی تدوین شد. بیت کوین یک نوع پول اینترنتی است و گفته میشود در آینده ی نه چندان دور جای پول های رایج را خواهد گرفت و در رقابت با اسکناس و سکه پیروز خواهد شد! بیت کوین توسط یک جوان ایرانی الاصل به وجود آمده و مبنای آن بر اساس محاسبات پیچیده ی ریاضی میباشد ...



  ادامه مطلب ...

خرید اینترنتی در چین رکورد شکست ...

 خرید اینترنتی یکی از مواردی در اینترنت است که به سرعت در حال گسترش است. خرید اینترنتی نه تنها در جهان بلکه در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده و هر روز در حال بیشتر شدن تعداد این کاربران است. به عنوان مثال فروشگاه های اینترنتی زیادی نظیر فروشگاه های زنجیره ای عمو بقال در چند سال اخیر رشد بسیاری در ایران داشتند و جزو فروشگاه های معتبر محسوب میشوند. اما در کشور چین رکورد زده شده و در سال گذشته بیش از 100 میلیارد یوان فروش اینترنتی داشته.



ادامه مطلب ...

تولد بیست و پنج سالگی www !!

 دبلیو دبلیو دبلیو (www) یعنی world wide web و این هم خودش یعنی شبکه جهانی وب. و حالا همین شبکه جهانی وب طبق انتظاری که سازنده اش از آن داشت (که از اسمش پیداست) واقعا جهان را گرفته! امروزه دیگر حتی تصور نبود اینترنت در خانه ها و ادارات هم غیر ممکن است. اما این اینترنتی که جهان را گرفته تولد بیست و پنج سالگی اش را جشن گرفت ...


ادامه مطلب ...

فیسبوک و مایکروسافت با هم همکاری کردند!

حاصل همکاری مشترک بین فیسبوک و مایکروسافت برای کاربران تلفن های هوشمند ویندوز فون بسیار خوشحال کننده بود زیرا نتیجه ی این همکاری باعث تولید مسنجر فیسبوک برای این کاربران شد. پیش از این ، مسنجر فیسبوک برایسیستم عامل اندروید و آی او اس (آیفون) راه اندازی شده بود.


 

ادامه مطلب ...

گوشی موبایل ضد آب ، ضد ضربه ، ضد گرما ، ضد سرما و ضد ...





این گوشی موبایل که توسط شرکت  Cat  به بازار عرضه شده است ، ضد همه چیز است! یعنی در مقابل آب ، سرما

  ، گرما و ضربه مقاوم است.

این گوشی به نوعی یادآور گوشی های قدیمی نوکیا است که گوشت کوب خوانده میشدند.


ادامه مطلب ...

فیسبوک حتی چیزی را که نمینویسید هم میخواند !!!

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حال تایپ مطلبی مثلا در گوشی خود به عنوان اس ام اس برای ارسال به دوستتان هستید اما پس از نوشتن مقداری از متن پشیمان شوید ، آن متن را پاک و چیز دیگری بنویسید؟ خوب باید به شما بگویم که اینکار در گوشی اشکالی ندارد اما اگر در فیسبوک این کار را بکنید توسط نرم افزار های پیشرفته ی فیسبوک به طور خودکار ذخیره میشوند! 


 



فیسبوک در همین مورد گفته که این متن ها را فقط ذخیره میکنیم و میخوانیم اما آرشیو و نگهداری نمیکنیم!

 

ادامه مطلب ...

شبکه های اجتماعی با اطالاعات ما چه میکنند؟!

 ذخیره ی اطلاعات کاربران توسط شبکه های اجتماعی هم معضلی شده و باعث نگرانی کاربران برای از بین رفتن حریم خصوصیشان شده زیرا در دنیای امروزه هویت افراد در شبکه های اجتماعی دارای ارزش بالایی است و برای آنها بسیار مهم.

پس ضروری است آنهایی که به اینجور مسائل اهمیت میدهند بیشتر مواظب رفتار خود در این شبکه ها باشند و همه چیز خود را که ضرورتی برای آن ندارد در اختیار این شبکه های قرار ندهند.




ادامه مطلب ...