دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

در سال 2015 پنج میلیارد دستگاه متصل به اینترنت وجود خواهد داشت!

این اینترنت اشیا هم خیلی جالب است. و هر چه که تعداد دستگاه های متصل به اینترنت بیشتر میشود صحبت ها درباره ی این پدیده نوظهور هم بیشتر میشود! اینترنت اشیا در واقع همان اتصال اشیا به هم دیگر و البته به اینترنت است.

مثلا ممکن است نصفه شب کنتور برق با چراغ خواب اتاق شما دعوا بیفتد که باید خاموش شوی اما چراغ خواب خاموش نمیشود و لج میکند! کنتور هم فشار خودش را زیاد میکند و لامپتان را میترکاند تا وقتی بزرگتر حرفی میزند کوچتر گوش کند و پشت گوش نیندازد!




 

 


کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۴.۹ میلیارد دستگاه الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت روانه بازار شوند که این رقم رشد ۳۰ درصدی عرضه این محصولات نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد.
در حالی که پیش‌بینی شده است سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۵ میلیارد دستگاه الکترونیکی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت روانه بازار شود، اینترنت اشیا(IoT) به مهم‌ترین بازار برای تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی تبدیل شده است و شرکت‌های آسیایی می‌کوشند به بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات تبدیل شوند.






محققان دانشگاه ملی Cheng Kung تایوان بر این باورند که با توسعه مبحث شهرهای هوشمند، خودروهای مجهز به فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات خانگی هوشمند به میزان گسترده وارد بازار جهانی می‌شوند و در این میان شرکت‌های آسیایی نقش عمده در تولید این محصولات دارند.
پیش‌بینی شده است در سال ۲۰۱۵ میلادی خدمات مربوط به اینترنت اشیا ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش یابد و در مقابل ۵ درصد از بازار سخت‌افزار جهان به اینترنت اشیا اختصاص پیدا کند.
مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که اینترنت اشیا حاکمیت بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی را در اختیار می‌گیرد.
به همین دلیل از هم‌اکنون تا سال ۲۰۱۶ میلادی سالانه ۲۰ درصد بر حضور اینترنت اشیا در فناوری‌های تشخیص هویت افزوده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد