دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

اچ پی هم وارد بازار پردازش ابری شد!

من میگویم این شرکت های بزرگ جهانی به خاطر چشمُ همچشمی درست به هر کاری میزنند شما بگویید نه! باز اچ پی را میتوان هضم کرد که به سمت سیستم های پردازش ابری برود چون فکر میکنم همه ی شما حداقل فلش های اچ پی را دیده اید. اما دیگر  مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک را کجای دلمان بگذاریم؟

این است دیگر. به قول احسان عمادی و به نقل از آقای تافلر: در غرب شخصیت انسان به مثابه ی پوسته ی تخم مرغی به دیوار کوبیده میشود! والا!!

غربی های دستشویی فرنگی بدبختِ فلک زده ی غرب زده ای که راننده ماشین هایشان سمت راست مینشیند. پس کی رانندگی میکند؟!




 

 

طول عمر سرورها نسبت به رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشنمد بیشتر است و به همین خاطر در برخی دوره‌های زمانی دیده شده است که عرضه جهانی سرورها نسبت به سال قبل کاهش ۱۰ میلیون دستگاهی را تجربه کرده است.


با توجه به همکاری‌های گسترده دو شرکت HP و Foxconn در زمینه تولید سرور و عرضه نسل جدید آن،‌ پیش‌بینی می‌شود این بازار در آینده نزدیک تغییرات بزرگی را تجربه کند.
البته باید توجه داشت کارخانه مشترک تاسیس شده توسط این دو شرکت به گونه‌ای نیست که HP و Foxconn سهم مشترکی را در آن داشته باشند و هر یک از آنها به میزانی از حق امتیازهای خود در این زمینه سهم می‌گذارند، از درآمد به‌دست آمده بهره‌مند می‌شوند و هدف از تاسیس این مرکز فقط رقابت بیشتر در بازار جهانی سرورها گزارش شده است.
شرکت HP یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سرور در بازار جهانی محسوب می‌شود و به‌خصوص در زمینه خدمات سازمانی توانسته است سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را به دست آورد. این طور که مرکز تحقیقاتی IDC گزارش داده است، HP در فصل دوم سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شد ۲۵ درصد بازار جهانی سرورها را از آن خود کند.






اما مشکل اصلی این است که HP فرآیند تولید سرورها را برون‌سپاری کرده و این وظیفه را به شرکت Foxconn واگذار کرده است و هم‌اکنون عجیب به‌نظر می‌رسد که این دو شرکت با چه هدفی یک کارخانه مشترک برای تولید سرور راه‌اندازی کرده‌اند.
کارشناسان بر این باورند که HP به منظور افزایش رقابت برای ارائه خدمات پردازش ابری با شرکت‌های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت‌، فیس‌بوک و آمازون این مرکز را راه‌اندازی کرده است تا نسل جدید سرورهای خود را مبتنی بر فضای ابری به دست سازمان‌ها برساند.
شرکت گوگل در مارس ۲۰۱۴ هزینه استفاده از خدمات پردازش ابری خود را بین ۳۰ تا ۸۵ درصد کاهش داد و بار دیگر در اکتبر ۲۰۱۴ این خدمات را برای سازمان‌ها ارزان کرد.
در حالی که مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک نیز هر کدام اقدامات مشابهی را برای ارایه خدمات ابری انجام دادند و هزینه اشتراک در آن را به میزان قابل ملاحظه پایین آوردند، HP می‌کوشد وارد این بازار رقابتی شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد