دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

وای فای در شهر پورتو بیداد میکند!

همه که مثل ما نیستند بروند دم در کافی نت ها بایستند و وای فای بدزدند! البته اگر پسورد وای فای کافی نتی را در حوالی اسلامشهر سراغ دارید برام ایمیل کنید اما همه جای جهان که مثل ما نیستند!!

مثلا مردم پرتو پرتغال کلا شهرشون زیر پوشش وای فای قرار دارد و به نوعی میتوان گفت کیف اینترنت را این ها میکنند! واقعا دیگر چه میخواهند؟ فقط قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده بودند که آن هم خوزه مورینیو برایشان گرفت. واقعا دیگر چه میخواهند؟



 


 




۶۰۰ اتوبوس و تاکسی، شهر پورتو در پرتغال را به بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین شبکه وای - فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان تبدیل کرده است.
در پورتوی پرتغال که پس از لیسبون دومین شهر بزرگ این کشور به حساب می‌آید اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به روترهای (routers) مخصوص اینترنت مجهز هستند که در واقع در نقش هات اسپات (hot spots) شبکه وای – فای عمل می‌کنند.
بدین ترتیب ده‌ها هزار شهروند این شهر و گردشگرانی که همه روزه به نقاط مختلف شهر سرک می‌کشند همواره به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
 از آن گذشته این روترها داده هایی را از وسایل نقلیه عمومی جمع آوری کرده و با تلفیق اطلاعات به دست آمده از حسگرهای نصب شده در سطح زباله های سراسر شهر، مجموعه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طراحان شهری قرار می دهند.
این شبکه عظیم سیار وای – فای می تواند مدلی ایده آل برای بسیاری از شهرهای جهان باشد.
این ابتکار عمل که بزرگ‌ترین و پیچیده ترین شبکه وای- فای مبتنی بر وسایل نقلیه در جهان به شمار می آید، توسط شرکتی دانش بنیان به نام Veniam از دانشگاه پورتو ارایه شده است.
در عین حال حسگرهای تعلیقی نصب شده در اتوبوس ها به گونه ای عمل می کنند که به محض حرکت غیرعادی اتوبوس نظیر تکان های ناشی از حرکت چرخها در گودال یا ترک خیابان، اطلاعاتی را تولید و ذخیره می کنند که در ادامه طراحان و مهندسان شهری با استفاده از آنها به ترمیم آسفالت آسیب دیده می پردازند.
 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد