دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

درباره سونی پیکچرز و فیلم رهبر کره شمالی! + کامل ترین گزارش

چند روزیست که فیلمی بر علیه رهبر کره شمالی در جهان سرُصدا کرده. از یک طرف هکران کره به سونی پیکچرز حمله کردند و سونی هم ترسید گفت ما فیلم را اکران نمیکنیم! اما باراک اوباما آمد روی کار و گفت باید اکران کنید چون اکران نکردن یعنی ضربه به آزادی بیان!!

حالا هر روز فیلم در یک سایت آپلود میشود و از آنطرف هکرها سایت را هک میکنند. دوباره در یک سایت دیگه آپلود میشود و دوباره هکرها هک میکنند. و حالا سونی یک سایت اختصاصی با امنیت بالا برای این فیلم ایجاد کرده و ملت ریخته اند و دارند دانلود میکنند.

این متنی که ما کار کردیم کامل ترین گزارش درباره ی این موضوع در اینترنت است.




 

 



ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت جهانی مجددا قطع شد.
شرکت آمریکایی داین که در زمینه تحقیقات اینترنت فعال است، اعلام کرد: ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت که توسط شرکت ارتباطی یونیکام چین پشتیبانی می‌شود، مجددا قطع شده است.
این گروه تحقیقاتی افزود: کره شمالی همچنان در برقراری ارتباط با شبکه اینترنت مشکل دارد و ارتباط این کشور با اینترنت جهانی پس از چند ساعت اختلال مجددا مختل شد.
ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت روز دوشنبه نیز برای مدت بیش از ۹ ساعت قطع شد که گمانه‌زنی‌هایی را بوجود آورد مبنی بر اینکه این کشور هدف حمله سایبری از سوی آمریکا قرار گرفته است.
آمریکا کره شمالی را به دست داشتن در هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای استودیوی فیلمسازی سونی پیکچرز متهم کرده است و باراک اوباما رییس جمهور این کشور متعهد شده بود که واشنگتن در زمان و مکان مناسب پاسخ قاطعانه ای به این حمله نشان خواهد داد.





این درحالی است که وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از اظهارنظر درباره اینکه آیا آمریکا در پس قطع شدن اینترنت کره شمالی بوده طفره رفت.
ماری هافT سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: سخنان اوباما درباره پاسخ احتمالی آمریکا بوده و ‌آنچه در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده به واکنش ما ارتباطی ندارد.
وی افزود: من این مساله را به مقامات کره شمالی واگذار میکنم که درباره وصل شدن یا قطعی اینترنت خود و دلیل آن صحبت کنند.
چین به واشنگتن و پیونگ یانگ پیشنهاد داده که گفت‌وگوهایی را درباره حملات سایبری داشته باشند. این درحالی است که مقامات آمریکایی پیشنهاد کره شمالی برای تحقیقات مشترک درباره هک شدن سیستمهای رایانه‌ای سونی را رد کرده و در عوض خواستار پرداخت خسارت از سوی این کشور به این استودیوی فیلمسازی شده اند.
واشنگتن از پکن متحد نزدیک کره شمالی خواسته که به سرکوب فعالیت‌های سایبری کره شمالی کمک کند و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای چینی خود درباره این موضوع مذاکره کرده است.
ها گفت: آنها مذاکراتی درباره این مساله داشته‌اند و فکر می‌کنم به رغم اختلافات ما، حملات سایبری نظیر حمله به سونی یک خطر برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
دلیل قطع شدن ارتباط کره شمالی با شبکه اینترنت جهانی هنوز مشخص نشده است.
کره شمالی دسترسی محدودی به اینترنت دارد و تنها به چهار شبکه اینترنتی دسترسی دارد. این در حالیست که شبکه‌های فعال اینترنت در آمریکا ۱۵۰ هزار مورد است. 








شرکت سونی پیکچرز اعلام کرد به هکرها باج نمی‌دهد.
در حالی که این شرکت پیشتر گفته بود به دلیل تهدیدات هکرها، از نمایش فیلم «مصاحبه» منصرف شده است ولی اخبار جدید از کنار گذاشتن این تصمیم حکایت دارد.
«مصاحبه» یک فیلم اکشن کمدی درباره ترور «کیم جونگ اون» رهبر دیکتاتور کره شمالی است.
مایکل لینتون (Michael Lynton) مدیر عامل اجرایی شرکت سونی پیکچرز گفته آنها در این خصوص هیچ گاه تسلیم هکرها نخواهند شد.





این فیلم قرار بود همزمان با روز کریسمس، در ۲۰۰ تا ۳۰۰ سینما و سالن در آمریکا به نمایش در آید، ولی هکرهایی که مظنون به همکاری با کره شمالی هستند پیام‌های تهدیدآمیز ارسال کردند و حتی سینماهایی که این فیلم را بر روی پرده بیاورند را به حملات تروریستی تهدید کردند.
 هالیوود ریپورتر نوشت اکنون سونی گفته قصد دارد «مصاحبه» را در سالن‌های بیشتری به نمایش در آورد تا این فیلم در معرض دید تماشاگران بیشتری قرار گیرد.
چندی پیش باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از تصمیم سونی مبنی بر لغو نمایش فیلم مزبور، گفته بود ما پاسخ هکرهای کره شمالی را خواهیم داد.






حمله نظامی به آمریکا؟!
دولت کره شمالی اعلام کرده است که در صورت اکران فیلم جنجالی the interview به حمله نظامی به آمریکا به عنوان یک گزینه اصلی نگاه خواهد کرد.
 شرایط ماجرای هک سونی پیکچرز به حدی بزرگ و پیچیده شده است که ممکن است به شروع یک جنگ منتهی شود.
سازمان اف.بی.آی اعلام کرده است که کره شمالی در این هک دست داشته است و آی.پی هکرها در هنگام هک به این کشور ختم می‌شده است، هرچند که تلاش فراوانی برای مخفی کردن آن در قالب یک آی.پی در کشور چین صورت گرفته است.




در سوی مقابل نیز کره شمالی به صورت جدی احتمال دست داشتن در این حمله را رد کرده است ولی ماجرا به این بگومگو ختم نشده، زیرا محوریت این هک، فیلم مصاحبه یا the interview است که هکرها خواستار لغو اکران آن شده‌اند.
این فیلم کمدی به ماجرای ترور کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی می‌پردازد و در این میان دولت کره شمالی هشدار داده است که در صورت اکران فیلمی با محتوای توهین به رهبر این کشور، مسئولان کره گزینه حمله نظامی و سایبری به ایالات متحده آمریکا را صورت همزمان بررسی کرده و ممکن است هر دو را به اجرا دربیاورند.
در این میان افراد و شرکت‌های متعددی از اکران این فیلم حمایت کرده‌اند که در راس آنها شرکت‌هایی مانند اپل قرار دارند.
سونی پیکچرز علاوه بر ارائه قیمت تماشای آنلاین این فیلم اعلام کرده است که این فیلم را اکران خواهد کرد.
در این میان جنجال‌ها هر روز بالاتر خواهد گرفت زیرا هیچ‌یک از طرفین قصد کنار آمدن با دیگری را ندارن.







این نمایندگان که در کمیته نظارت و اصلاحات دولت کنگره عضویت دارند با ارسال نامه ای برای سونی در روز دوشنبه که توسط Elijah Cummings یکی از اعضای آن امضا شده اظهار امیدواری کرده اند که دانش، اطلاعات و تجربه سونی به کنگره کمک کند تا هم قوانین فدرال در زمینه امنیت سایبری را مورد بررسی قرار دهد و هم در مورد تشدید حفاظت از داده های دولتی و مربوط به کاربران تصمیم گیری کند.
اف بی آی حملات اخیر به سونی پیکچرز را که منجر به افشای اطلاعات حرفه ای خصوصی کارکنان و چهره های سینمایی طرف قرارداد با این شرکت را شده، به کشور کره شمالی منتسب کرده است.
اما کره شمالی خود این مساله را انکار می کند. علت این حمله ساخت فیلمی به نام مصاحبه توسط سونی دانسته شده که موضوع آن تمسخر رهبر کره شمالی است. در این فیلم دو آمریکایی که برای ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی استخدام شده اند به بهانه مصاحبه با وی به این کشور می روند.
سونی به علت نگرانی از تهدیدات امنیتی نمایش این فیلم را در آستانه تعطیلات کریسمس در سینماهای آمریکا لغو کرد، اما اعلام کرد هنوز به دنبال یافتن راه هایی به منظور نمایش فیلم یاد شده است.
از جمله اطلاعاتی که کنگره آمریکا خواستار دسترسی به آن است می توان به شرح مفصلی از همه داده های مسروقه، تعداد کارکنانی که قربانی این حملات بوده اند و شیوه اطلاع رسانی به قربانیان حملات یاد شده اشاره کرد. همچنین از سونی خواسته شده تا سازوکارهایی را که برای ارتقای حفاظت از داده هایش به کار گرفته را اعلام کند.







شرکت سونی پس از هک شدن بخش سونی پیکچرز با مشکلات بسیاری روبرو شده است و پس از تهدید گروه هکرهایی که این حمله را انجام داده‌اند تصمیم گرفته است تا اقدامات امنیتی را سفت و سخت پیگیری کرده و نگذارد تا اطلاعات این شرکت توسط شرکت‌های دیگر منتشر یا کپی شود.
از Cnet شرکت سونی در یک نامه به شرکت‌هایی مانند توییتر و رسانه‌های بزرگی مانند نیویورک تایمز هشدار داده است که در صورتی که هر گونه اقدامی مانند کپی کردن داده‌های این شرکت و یا انتشار آن را از این مراکز مشاهده کند مجبور خواهد بود تا فرایند قانونی را در برخورد با آنها در پیش بگیرد و با این شرکت‌ها همان‌طور برخورد کند که با هکرها برخورد خواهد کرد.
این موضوع به نوعی عکس‌العمل به اقدام هکرها است.
این هکرها اعلام کرده‌اند که در صورتی که فیلم The interview به اکران دربیاید در اقدامی که آن را "یک هدیه کریسمس" نامیده‌اند به انتشار داده‌های این شرکت دست خواهند زد و همین امر نیز موجب شده است تا سونی به شدت نگران لو رفتن اطلاعات محرمانه بخش سونی پیکچرز باشد.
این حمله امنیتی موجی از نگرانی درباره مسائل امنیتی را به وجود آورده است و شرکت‌های بزرگ‌ را با نگرانی از دست دادن اطلاعات هم خود روبرو ساخته است.
به همین دلیل نیز موج جدیدی از فرایند مستحکم سازی امنیت مراکز داده‌ در شرکت‌های بزرگ به راه افتاده است.







فیلم جنجالی «مصاحبه» که شرکت سونی پیکچرز درباره رهبر دیکتاتورمآب کره شمالی ساخته است، به خوبی توانسته نگاه جهانی را به خود جلب کند.
پس از تهدید هکرها مبنی بر حمله‌ور شدن به منافع آمریکا و به دنبال آن عقب‌نشینی اولیه سونی، با گذشت زمانی کوتاه این شرکت از لاک دفاعی خارج شد و تصمیم گرفت علاوه بر نمایش فیلم مزبور در سینماها، آن را در برخی سایت‌های اینترنتی همچون یوتیوب و گوگل‌پلی نیز منتشر کند.
همچنین سونی پیکچرز با راه‌اندازی یک سایت ویژه برای عرضه این فیلم ۱۱۲ دقیقه‌ای، حسابی از خجالت هکرها درآمد.
به دنبال این ماجراهای پی در پی، پای فیلم به سرعت به سایت‌های تورنت نیز باز شد.
، در ۱۰ ساعت نخست پس از عرضه «مصاحبه»، این فیلم ۲۰۰ هزار بار دانلود شد.
به مرور زمان این رقم افزایش یافت.
اکنون گزارش می‌رسد که فیلم مزبور، فقط دو روز پس از عرضه، بیش از یک و نیم میلیون بار دانلود شده است.
این رقم چشمگیر، قابل مقایسه با میزان دانلود فیلم‌های محبوب و پرفروش است.
با این توصیف هر چند فقط شهروندان آمریکایی امکان خرید یا کرایه فیلم را دارند، ولی اکنون با انتشار آن در سایت‌های تورنت، هر کسی از هر جای جهان می‌تواند آن را به رایگان - و البته به طور غیرقانونی - دانلود کند.
به نظر می‌رسد این ماجرا به این زودی قصد فروکش ندارد و ما باید منتظر بمانیم و واکنش هکرهای خشمگین به این اقدامات سونی را نظاره‌گر باشیم.
 







دولت کره شمالی به طور رسمی ایالات متحده آمریکا را به قطع اینترنت در این کشور در روزهای گذشته متهم کرد و دخالت خود در سرقت اطلاعات از رایانه‌های راکتورهای هسته‌ای کره جنوبی را نیز تکذیب کرد.
 به دنبال هک شدن سونی پیکچرز و سرقت اطلاعات حساس این شرکت و همین طور تهدید هکرهای منتسب به کره شمالی به خرابکاری گسترده در صورت نمایش فیلم آمریکایی مصاحبه با مضمون ترور رهبر کره شمالی توسط دو خبرنگار آمریکایی تنش میان دو کشور بالا گرفته است.
پس از این رویدادها باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تلویحا از تصمیم سونی برای عدم نمایش فیلم مصاحبه در سینماها را انتقاد کرد و هشدار داد که به شیوه ای مناسب و در زمان مقتضی به کره شمالی پاسخ داده خواهد شد.
چند روز بعد از صحبت های اوباما دسترسی به اینترنت در کره شمالی حداقل دو بار به طور کامل قطع an. در آن زمان شرکت های فناوری آمریکایی به دلایل مختلفی مانند نقص فنی و همین طور حملات هکری به عنوان عامل این اختلال گسترده اشاره کردند.
حال بعد از چند روز کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی با صدور بیانیه ای رسما آمریکا را مسئول اختلال در شبکه اینترنت خود دانسته و مجددا دخالت این کشور در حمله هکری به سونی پیکچرز را رد کرده و از کاخ سفید خواسته تا شواهدی را برای اثبات ادعای خود ارائه دهد. آمریکا قبلا دخالت خود در ایجاد اختلال در خدمات اینترنت کره شمالی را رد کرده بود.
در عین حال کره شمالی می گوید دخالتی در حملات هکری به شبکه رایانه ای کارخانه برق هسته ای Korea Hydro and Nuclear Power کره جنوبی نداشته و این ادعاها بخشی از تبلیغات رهبران کره جنوبی محسوب می شود. 







سایت‌های اینترنتی نمایش آنلاین فیلم «مصاحبه» در روز کریسمس دچار مشکل شدند و هکرها مسئولیت حمله به این سایت‌ها را بر عهده گرفتند.
به نقل از گروهی به نام «جوخه مارمولک» (Lizard Squad) مسئولیت حمله هکری به سایت Xbox Live شرکت مایکروسافت و شبکه پلِی‌استیشن شرکت سونی را بر عهده گرفت.
این سایت‌ها از صبح جمعه به‌وقت تهران دچار مشکل شده بودند و مشخص نبود که به علت هجوم زیاد طرفداران برای دانلود و تماشای فیلم «مصاحبه» (The Interview) این مشکل پیش آمده یا حمله هکری صورت گرفته است.
فیلم کمدی «مصاحبه» با بازی سث روگن و جیمز فرانکو که داستان تخیلی اقدام دو برنامه‌ساز تلویزیونی آمریکایی برای ترور کیم جونگ اون، رهبر موروثی جمهوری خلق کره شمالی را بازگو می‌کند، پیشتر قرار بود از روز کریسمس (۲۵ دسامبر/۴ دی) به اکران گسترده برسد که در پی تهدید هکرهای منتسب به کره شمالی به حمله‌ای تروریستی (در مقیاس حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک در یازده سپتامبر ۲۰۱۱) به سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم، اکران آن لغو شد.
واکنش‌های بعد از لغو اکران و مسائل سیاسی و اجتماعی ناشی از آن، باعث شد که این فیلم بالاخره به صورت محدود در ۳۳۰ سالن مستقل سینما در آمریکا و همچنین به صورت آنلاین اکران شود.
با آنکه کره شمالی وانمود کرده است که نمی‌خواهد به این اکران واکنش فیزیکی نشان بدهد، بار دیگر یک حمله هکری به سایت‌های نمایش و دانلود «مصاحبه» انگشت‌های اتهام را متوجه آن کشور کمونیستی کرده است.
مسئله اعتراض حکومت کره شمالی به ساخته شدن و اکران فیلم «مصاحبه» بیش از شش ماه پیش و در اواخر خرداد ماه مطرح شد.
از یک ماه پیش که هکرها در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) به رایانه‌های کارکنان شرکت سونی پیکچرز حمله کردند و اطلاعات را به سرقت بردند و منتشر کردند و خسارات متعددی به آن شرکت وارد آوردند، این ماجرا وارد فاز تازه‌ای شد.
در هفته پیش از کریسمس و به دنبال تهدید تروریستی و لغو اکران فیلم «مصاحبه»، درگیری‌ها شدت گرفت و وارد حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا، کره‌شمالی، چین، روسیه و سایر کنشگرهای ژئوپولتیک به ویژه در شرق آسیا شد و ابعادی تازه و در مواردی تنش‌آفرین و خطرناک پیدا کرد.
در روزهای گذشته، اینترنت در کره‌شمالی در چند نوبت چند ساعته قطع شد و در هفته گذشته یک رآکتور هسته‌ای در کره جنوبی هدف حمله سایبری قرار گرفت.
روز پنجشنبه خبرگزاری ایتارتاس روسیه به‌نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور نوشت که «ایده فیلم «مصاحبه» پرخاشگرانه و رسواست و واکنش کره شمالی نیز قابل درک است.»
انتظار می‌رود فیلم «مصاحبه» با وجود مسائل پیش آمده فروش نسبتا خوبی را تجربه کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این کمدی دارای درجه‌بندی R در ۴ روز اول اکران در همین تعداد محدود سالن سینما (۳۳۰ سالن) بیش از ۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد