دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

گوشی ماژولار گوگل!

این تصویری که در زیر می بینید ژانگولری از گوگل است! گوگل برای تبلیغ این گوشی تمامی قطعاتش را جدا کرد و دوباره به هم وصل کرد تا نشان دهد هنوز هم میشود انگری بردز بازی کرد!

گوشی های ماژولار چند وقتیست که زمزمه های حضورشان در بازار به گوشی میرسد و برتری شان هم نسبت به باقی گوشی ها این است که میتوان قطعه های این گوشی را جدا جدا خرید. مثل کامپیوتر. مثلا بروید دوربین 8 مگاپیکسل بخرید یا پردازنده چهار هسته ای بخرید و ...

میتوان این گوشی را با پیکان هم مقایسه کرد. چطور؟ مثلا پیکان پژو که موتور پژو داخل پیکان بود یا پژو آردی که موتور پیکان داخل پژو بود. البته اگر این گوشی به ایران بیاید میشود حدس زد که مردم ما مثلا چراغ قوه 1100 نوکیا را میچسبانن بهش!!





 

 


آنچه می‌بینید نمونه واقعی و در حال کار پروژه موسوم به «آرا»ی گوگل است که به خوبی پس از جدا شدن ماژول‌های تعریف‌شده از هم، کار می‌کند. پائول اریمنکو مسئول پروژه مذکور در گوگل، این هفته در نمایشگاه Expand NY نمونه واقعی از گوگل تکه‌تکه را نشان داد که پی از جدا شدن قطعاتش همچنان می‌شد با آن «انگری بردز» (AngryBirds) بازی کرد!





پروژه «آرا» با هدف ساخت موبایل نسل آینده توسعه‌یافته و به دلیل کم کردن هزینه خرید گوشی و افزودن فناوری‌های نوین به صورت قطعه‌ای / ماژولار، کاربر می‌تواند آنچه نیاز دارد را جدا تهیه‌کرده و با چسباندن به هم، گوشی موردعلاقه و متناسب با جیب خود را تهیه کند.











نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد