دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

هر سطحی تبدیل به صفحه لمسی میشود !!

دانشمندان یک ماده اختراع کردند که با آن میشود هر سطحی را صفحه لمسی کرد! یعنی فکرش را بکنید !!  همه شما میدانید که استفاده از صفحه لمسی چه لذتی دارد. حالا اگر اینطور شود مثلا میتوان کف پیاده رو را صفحه لمسی کرد تا ملت سینه خیز روی پیاده رو به سرکار یا دانشگاه یا ... بروند تا نهایت لذت را ببرند!!

همینطور که سینه خیز میروند میشود صورت و کف دست ها را هم مالید به صفحه لمسی تا لذتش بیشتر شود!!!!!  به هر حال هر چه سطح لمسی بیشتر باشد لذتش هم بیشتر است دیگر ...

بدیهی ست. نه؟!




 

 



شاید خیلی زود بتوان هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کرد آن هم به لطف فناوری فیلم‌های کشسان و رسانایی که با استفاده از فناوری نانو ساخته می‌شوند.
 فیلمهای شفافی که مبتنی بر نانوجوانه های کربنی هستند – لوله های مولکولی کربنی دارای زوائد توپی شکل – می توانند تقریبا هر سطحی را بدون توجه شکل کلی به یک حسگر لمسی تبدیل کنند.
این فیلم ها توسط گروهی از محققان شرکتی دانش بنیان و نوپا در فنلاند به نام Canatu طراحی و تولید شده اند. این فیلمها قابلیت آن را دارند که کنترلهای تماسی را به کنسول و داشبورد خمیده خودروها و موارد دیگری از این دست اضافه کنند.

از این رو می توان روزی را تصور کرد که تنها با لمس داشبورد فرمانهای مورد نظر راننده و سایر سرنشینان دقیقا مانند زمانی که یک صفحه لمسی هوشمند لمس می شود اجرا شود.
از قابلیت های مهم این فیلمها می توان به امکان خم کردن چندین و چند باره آنها اشاره کرده بدون آنکه جای هیچ نگرانی درخصوص آسیب رسیدن به آن وجود داشته باشد.

درحال حاضر برای ساخت صفحات لمسی از لایه شفاف ماده ای موسوم به "ایندیوم" استفاده می شود اما این ماده شکننده بوده و به همین دلیل نمی توان از آن در ساخت سطوح لمسی به جز سطوح صاف استفاده کرد.





با این حال اکنون می توان امیدوار بود که با استفاده از نانوجوانه های کربنی هر سطحی را به یک صفحه لمسی پرکاربرد تبدیل کرد.
تاکنون ۴۰ نمونه اولیه از این فناوری جدید ارایه شده است و پیش بینی می شود خیلی زود در انبوهی از دستگاه‌های پرکاربرد نظیر تلفن های همراه به کار گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد