دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

چند خبر از فیسبوک و مارکزاکربرگ.

در این پست سه خبر از فیسبوک داریم. یکی اینکه یک زن به خاطر پست فیسبوکی اش به زندان رفته تا آب خنک را با یخ تگری نوش جان کند!

دوم اینکه فیسبوک به پرُ پای اپل پیچیده و زاکر برگ رئیس اپل را مسخره کرده است و حتی گفت میشود برایش ادا درآورده و زبان دراز کرده!

و سوم هم زاکر برگ در حال خواندن کتاب: چطور چینی ها را بشناسیم است. این عکس از او جنجال زیادی به پا کرده و همه میگویند زاکربرگ میخواهد فیسبوک را از فیلترینگ چینی ها در بیاورد.




 

 



مارک زاکربرگ موسس و مدیر عامل فیس‌بوک در گفت‌وگو با روزنامه تایمز، شرکت اپل را به باد تمسخر گرفت.
این میلیارد جوان با اشاره به این که محصولات اپل طرفداران زیادی دارد، گفت اگر اپلی‌ها واقعاً هوای مشتریان خود را داشتند، محصولاتشان را به قیمت بسیار پایین‌تری می‌فروختند.
 چندی پیش تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل با انتشار نامه‌ای طولانی، به موضوع حریم خصوصی کاربران و اهتمام اپل به محافظت از این حریم پرداخت و خاطرنشان کرد که اپل بر خلاف برخی شرکت‌های دیگر، به آگهی به عنوان منبع درآمد نگاه نمی‌کند.




این نامه سرگشاده در صفحه privacy سایت اپل منتشر شده و تیم کوک در آن گفته بود در شرکت‌هایی [مثل فیس‌بوک] که به آگهی وابسته‌اند، کاربر خود یک محصول به شمار می‌رود.
زاکربرگ مدیر فیس‌بوک این سخن را بی‌پایه دانسته و آن را اتهامی به شرکتش تلقی کرده است.
وی به همین دلیل با انتقاد از قیمت بالای تولیدات اپل، سعی کرده سخنان تیم کوک را بی‌پاسخ نگذارد.
  







رونا خان که مادر شش فرزند است به جرم تبلیغ برای تروریسم، به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شده است.
این زن که در شهر لوتون، نزدیک لندن زندگی می‌کند، اتهام "تحریک به فعالیت تروریستی" را پذیرفته است.
وی تصویر یک جلیقه انتحاری را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده و ناخواسته جزییات یک مسیر ورود به سوریه را در اختیار یک پلیس مخفی گذاشته بود.
در جریان محاکمه در دادگاه کینگستون گفته شد که پلیس تصاویری پیدا کرده که در آنها فرزندان رونا خان تفنگ و شمشیر به دست دیده می‌شوند.
قاضی پیتر برتز در این خصوص گفت: منصفانه‌ترین برداشت از این تصاویر آن است که خانم خان قصد داشته دیگران را به افراط‌گرایی تشویق کند.
به گزارش بی‌بی‌سی، در دادگاه گفته شده که در سپتامبر ۲۰۱۳ خانم خان مقاله‌ای را با عنوان "بزرگ‌کردن فرزندان مجاهد" در صفحه فیس‌بوکش بازنشر کرده که مخاطبش مادران مسلمان بوده‌اند. قاضی گفته این مطلب حاوی "راهنمای تشویق زنان برای پیشبرد جهاد" بوده است.
خان همچنین در یک وب‌سایت بسیار افراطی پیغامی منتشر کرده و گفته آرزو می‌کند فرزندانش روزی مجاهد شوند.









تلاش برای حضور فعال‌تر در بازار بزرگ چین بنیانگذار فیس‌بوک را به خواندن کتاب رئیس جمهوری چین واداشته است.
یک وب‌سایت دولتی در چین عکسی را منتشر کرده است که مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک در آن حضور دارد و بر روی میزش یک نسخه از کتاب شی جیپینگ، رئیس جمهوری چین به چشم می‌خورد.
نسخه چینی وب‌سایت چاینا دات کام همچنین گفته است که زاکربرگ چند نسخه از این کتاب خریداری کرده و به همکارانش داده است تا آن را مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری در خصوص چینی‌ها کسب کنند.
این تصویر در حالی منتشر می‌شود که زاکربرگ در تلاش است تا حضور فعالتر و بیشتری در بازار چین داشته باشد حال آنکه فیس‌بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان در چین فیلتر است.
 شرکت فیس‌بوک که مقر آن در کالیفرنیا است، تاکنون در خصوص این گزارش واکنشی نشان نداده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد