دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

افسردگی و مدیر میلیاردر سایت علی بابا !!

این آقایی که عکسش را در زیر میبینید عنوان ثروتمندترین مرد چین را یدک میکشد. البته این یدک کشیدن خودش معنای جالبی دارد. اگر بخواهید معنای داخل فرهنگ لغتی اش بکنید این میشود که این آقا یک طناب گرفته و عنوان ثروتمندترین مرد چین را مثلا روی یک وزنه صد کیلویی نوشته و طناب را به آن وصل کرده و هر جا که میخواهد برود این عنوان را پشت سرش میکشد و به یدک میکشد! برای همین هم افسردگی گرفته !!!!

خوب بگذریم. بروید ادامه مطلب چیزهای جالبی هست. ظاهرا یک اپلیکیشن برای افسرده ها هم آمده است. بیایید با هم برویم ادامه مطلب ببینیم ماجرا چیست ...




 

 



امروزه سایت علی‌بابا دات کام به یکی از بزرگ‌ترین، موفق‌ترین و مشهورترین سایت‌های تجاری جهان تبدیل شده است.
جک ما (Jack Ma) مدیر خندان alibaba.com اکنون با ثروتی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار لقب ثروتمندترین فرد چین را یدک می‌کشد.
هر چند این مدیر ۵۰ ساله در جایگاهی است که شاید خیلی ها حتی نتوانند فکر رسیدن به آن را در سر بپرورانند، ولی او به صراحت می‌گوید که از زندگی ناراضی بوده و احساس خوشبختی نمی‌کند.

دلیل این احساس نارضایتی، به مسئولیت بزرگی که وی به عنوان مدیر یک سایت مهم و معتبر بر دوش دارد باز می‌گردد.
آقای جک ما در گفت‌وگو با CNBC اظهار داشته: به نظر من شهرت و ثروت به جای آن که مایه مباهات و خوشبختی باشد، عاملی برای درد و رنج است.
وی خاطرنشان کرده: فوربس، یا یک مجله‌ای که نمی‌دانم چه بوده، گفته من ثروتمندترین مرد چین هستم. این یک دردسر بزرگ است.
این کارافرین و مدیر بسیار موفق و مشهور در بخش دیگری از سخنانش بیان داشته است: لبخند دائمی من به خاطر ارتباطی است که کارمندان با من دارند، به این دلیل که مبادا هیچ یک از کارمندان سایت احساس سرخوردگی و ناامیدی کنند.
آقای جک ما دردمندانه اظهار داشت: نگاه‌های گوناگون دیگران به من، موضوعی است که مرا آزار می‌دهد چرا که همگی به خاطر پول و ثروتم می‌خواهند به من نزدیک شوند.







برنامه ای برای افسرده ها ...


بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند و این برنامه شاید بتواند به شناسایی این اشخاص کمک کند.
محققان دانشگاه مریلند می‌گویند برنامه یاد شده هنوز در مرحله تکمیل طراحی است و مبنای این کار اثبات این مساله است که افسردگی بر لحن و تن صدای افرادی تاثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد.
این تغییرات در صورت تشدید افسردگی شدیدتر و تندتر بوده و با طراحی الگوهای خاص قابل شناسایی است.
البته این اولین بار نیست که برنامه همراهی به این منظور طراحی می‌شود. چندی قبل برنامه مشابهی به نام Samaritans Radar عرضه شد که برای پی بردن به افسردگی افراد به حساب توییتر آنها وصل می‌شود و اگر با بررسی این نوشته‌ها احساس کند کاربر دچار افسردگی شده به وی هشدار می‌دهد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد