دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

عظیم ترین باتری ماشین های برقی !!

این هم بزرگترین خودروی الکتریکی جهان و بزرگترین باتری خودروهای الکتریکی جهان با هم در یک پکیج ویژه هدیه تولد برای شما دوستان عزیز!!  ماجرا از این قرار است که محققان بیکار آمده اند و یک باتری بزرگ را ساختند که نصف اتوبوس را گرفته است بعد آمده اند با افتخار مثل ارشمیدس پریدند توی خیابان و گفتند ما ساختیم! ما ساختیم!

آدم این دانشمندان خنگ را می بیند یاد این جوک میفتد که: یه ژاپنی به ایرانی میگه ما تلویزیون هایی به اندازه قوطی کبریت ساختیم و ایرانی هم برای اینکه کم نیاره میگه ما هم قوطی کبریت هایی به اندازه تلویزیون ساختیم !!!!




 

 



زمانی که صحبت از خودروهای برقی به‌میان می‌آید تصور ما اتومبیل‌های کوچکی است که با سرعت کم و برای مسافت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این بار محققان موفق به ساخت محصولی شدند که از آن به عنوان بزرگترین خودروی برقی جهان یاد می‌شود.
 در جریان برگزاری نمایشگاه انجمن حمل‌ونقل عمومی آمریکا (APTA شرکت BYD Motors ) از یک اتوبوس بزرگ با دو قسمت مجزای به‌هم‌چسبیده رونمایی کرده که بزرگ‌ترین باتری خودروهای برقی جهان را در خود جا داده است.

این اتوبوس برقی Lancaster eBus نام دارد و نخستین وسیله نقلیه عمومی در آمریکا محسوب می‌شود که انرژی مورد نیاز آن از برق تامین می‌شود.
لازم به ذکر است که فرمانداری کالیفرنیا طی دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را انجام داده است تا امکان تردد خودروهای برقی در شهر به راحتی فراهم شود و در این راستا قرار است این اتوبوس برقی نیز به کار گرفته شود.






طول این اتوبوس برقی دوتکه ۱۸.۲ متر است و ظاهر آن مانند دیگر اتوبوس‌های معمولی است که برای سفرهای درون‌شهری تردد می‌کنند.
نخستین اتوبوس برقی جهان مجهز به پرتوان‌ترین باتری مخصوص خودروهای الکتریکی گنجایش ۱۲۰ مسافر را دارد و با هربار شارژ می‌تواند ۲۸۸ کیلومتر حرکت کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد