دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

پرینتر سه بعدی خانگی با مواد دور ریز !!

 خاصیت های خاص این پرینتر سه بعدی بی نظیر است!  این پرینتر که برای اولین برای در دسترس عموم و برای مردم عادی قرار خواهد گرفت یک پرینتر سه بعدی بی نظیر است که میتواند هر وسیله ای را درست کند و در خروجی تحویل شما دهد و جالب تر از آن این است که این پرینتر نیاز به مواد اولیه ی ویژه و خاصی ندارد بلکه میتوانید هر ماده ی پلاستیکی دور ریختنی ای مثل اسباب بازی های شکسته بچه ها و ... را در آن بریزید تا به عنوان مواد اولیه از آنها استفاده کند !!




 


فناوری چاپ سه بعدی روز به روز ابعاد تازه ای پیدا می کند. در تازه ترین نوآوری صورت گرفته در این زمینه محققان خوش ذوق از طرح اولیه دستگاهی رونمایی کرده اند که پلاستیک های دور ریز را به وسایل مورد نیاز تبدیل می کند.

 فناوری چاپ سه بعدی در کنار جذابیت خاصی که دارد با چالش بزرگی نیز همراه است و آن چیزی نیست جز بالا بودن مواد اولیه مورد نیاز برای خلق وسایل مورد نظر.


یک دستگاه چاپ سه بعدی که بزرگی به اندازه یک مایکرویو دارد این مشکل را حل کرده به طوریکه برای چاپ سه بعدی وسایل مختلف تنها کافی است مواد پلاستیکی بلااستفاده نظیر قوطی پلاستیکی شیر و نوشیدنی ها و حتی اسباب بازی های معیوب گوشه و کنار خانه را از درب بالایی درون آن قرار داده و با فشردن تنها یک دکمه شاهد چاپ سه بعدی وسیله مورد نظر باشیم.


این دستگاه مجهز به صفحه لمسی ویژه ای است که بر روی آن نمایشگر آغاز به فرآیند پردازش پلاستیک و همچنین انتخاب گزینه مورد نظر برای تولید وسیله ای خاص دیده می شود.
هزینه نه چندان زیاد این فناوری نوین (که البته هنوز در حد یک ایده اولیه است) در کنار استفاده از مواد پلاستیکی دور ریز از مزایای عمده آن به شمار می آید.




نظرات 1 + ارسال نظر
arta چهارشنبه 7 آبان 1393 ساعت 22:24

قیمتش چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زیاد ! خیلی زیاد ...
از من میشنوی برو همون سیاه سفید دو بعدی بخر!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد