دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

ماشین هایی با قدرت تفکر قوی تر از انسان !!

بنیان گذار شرکت گوگل میگوید پروژه ای را آغاز کرده اند که در آن ماشین هایی ساخته خواهد شد که قدرت تعقل و تفکرشان قوی تر از انسان باشد!

با این سرعت گسترش تکنولوژی و فناوری به نظر میرسد در آینده کار انسان فقط بخور ، بخواب باشد! تا به حال میخوردیم و میخوابیدیم اما لااقل فکر میکردیم. اما از این به بعد فکر را هم ماشین ها خواهند کرد. من رسما از همین تریبون استفاده و مراتب حسادت خود را به نوادگانم اعلام میکنم که چه زندگی راحتی خواهند داشت.



  
Larry Page به همراه Sergey Brin بنیانگذاران شرکت گوگل در مصاحبه جدید خود از هوش مصنوعی و آینده آن سخن‌هایی به زبان آورده‌اند که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.
در طول این مصاحبه، Brin در پاسخ به پرسشی درباره یادگیری ماشین‌ها و هوش مصنوعی گفت: ” هنوز به طور کامل نتوانسته‌ایم به جایگزینی و به کارگیری هوش انسانی در ماشین‌ها برسیم.” اما وی معتقد است رسیدن به این مهم در طول زمان، ممکن و شدنی است.

وی می‌گوید:
“در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام شده است که پروژه “مغز” یکی از آن‌هاست که در آن بر یادگیری ماشین‌ها تمرکز شده است. این ماشین‌ها، ورودی را دریافت می‌کنند که این ورودی حتی می‌تواند بصری باشد. دقیقا همانند تکنولوژی که در خودروهای بدون راننده ما به کار گرفته شده است. اما از این هم فراتر خواهیم رفت و استحصال داده‌ها توسعه خواهد یافت. از نظر تئوری امیدواریم روزی تعقل و تامل نیز در ماشین‌ها ممکن باشد. محققان رایانه‌ای در حال کار بر روی پروژه‌هایی اینچنینی هستند و شواهدی وجود دارد که رسیدن به این هدف را شدنی جلوه می‌نماید.”

او در پایان نتیجه‌گیری می‌کند : “مطمئنا شما می‌توانید از هم اکنون اینچنین فرض کنید که ما روزی می‌توانیم ماشین‌هایی تولید کنیم که تفکر کنند، از منطق استفاده کنند و حتی این فعالیت‌ها را بهتر از انسان‌ها انجام دهند.” 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد