دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

اشیا منزل شما به اینترنت متصل میشوند!!

شرکت های بزرگ دنیای اینترنت و تکنولوژی در حال تولید و گسترش پروژه ای با نام اینترنت اشیا هستند. در این طرح لوازم منزل به اینترنت متصل میشوند و میتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

مثلا وقتی از مایکروویو استفاده کردید ماشین ظرفشویی خودش را آماده میکند تاظرف ها را بشوید! یا شاید اصلا دیدید که چراغ اتاق خواب عاشق چراغ پذیرایی شد و فضای اتاق را با نور عاشقانه طنین افکن (منظور از افکن اسپری حشره کش نیست) کرد!!




 



سه شرکت بزرگ فناوری اطلاعات با همکاری یکدیگر پروژه‌ای برای اتصال گجت‌های مختلف انجام می‌دهند.
 شرکت‌های سامسونگ، دل و اینتل در این پروژه قصد دارند تا راه‌های استانداردی برای ایجاد اتصال بین گجت‌های مختلف از جمله چراغ‌ها و دستگاه‌های گرمایشی در خانه ایجاد کنند.
ایده این همکاری از آنجا شکل گرفته است که در دنیای امروز بسیاری از ابزارهای الکترونیکی خانه به صورت هوشمند عرضه می‌شوند اما به دلیل تفاوت زبان آنها نمی‌توانند به درستی به یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این سه شرکت کنسرسیومی تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند تا زبان مشترکی را برای ارتباط این ابزارها ایجاد کنند و در این کنسرسیوم شرکت‌های دیگری از جمله شرکت‌های سازنده تراشه‌های کامپیوتری با نام برادکام و آتمل نیز حضور دارند.
این طرح "اینترنت اشیاء" لقب گرفته است و به گجت‌های تولید شده توسط شرکت‌های مختلف این امکان را می‌دهد تا به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد