دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

ساخت تراشه های 36 هسته ای برای اولین بار ...

باز هم دانشگاه ام آی تی و باز هم یک چیز جدید و خلاقیت دیگر! دانشگاه MIT مثل شریف خودمان در ایران میماند! حالا در آنجا هر کسی رشته ای را که خوانده ادامه میدهد و در همان رشته موفق میشود ولی در صنعتی شریف همه میروند در رشته ی دیگری و موفق میشوند. مثل علی دایی و عادل فردوسی پور و ...

حالا قضیه چیست ...  این دانشمندان عزیز ام آی تی ای (!) پردازنده های 36 هسته ای ساختند که برای اولین بار است.

ادامه خبر را بخوانید ...

راستی این همه پردازنده که عکسشان را گذاشتیم حال میکنید؟! من خیلی دوست داشتم همه ی اینها مال من بود



 

 


گروهی از محققان دانشگاه MIT برای اولین بار تراشه‌ای 36 هسته‌ای را طراحی کرده‌اند که در مقایسه با تراشه‌های دو یا چهار هسته‌ای موجود در بازار از توان پردازش فوق‌العاده بالایی برخوردار است.
 این تراشه از ماهیتی شبکه‌ای برخوردار است و انتقال داده‌ها میان هسته‌های مختلف آن با سرعتی بالا و با کارآیی مناسبی در مقایسه با تراشه‌های سنتی صورت می‌گیرد.

تراشه‌های هسته‌ای قبلی برای انتقال داده‌ها صرفا از یک سیم منفرد استفاده می‌کردند، اما در این تراشه هم کانال‌های تبادل داده متنوع‌تر است و هم عملکرد و سرعت تراشه بسیار بهتر خواهد بود. در واقع طراحی این تراشه به معنای انقلابی در عرصه ساخت پردازشگرهای رایانه ای است.

مغز متفکر این پروژه Li-Shiuan Peh استاد سنگاپوری دانشکده مهندسی برق و رایانه دانشگاه MIT است که معتقد است طراحی این نوع تراشه‌ها آینده را تغییر داده و این تراشه‌ها را به شبکه‌های اینترنتی کوچک مبدل خواهد کرد. زیرا هر یک از هسته‌های آنها مجهز به یک روتر نیز هستند و می توانند داده ها را در قالب بسته های کوچک با ابعاد ثابت بین خود منتقل کنند.
در این تراشه نحوه درخواست و انتقال داده‌ها نیز بر مبنای اولویت بندی‌های مختلف قابل تخصیص و تبیین است. به عنوان مثال حتی اگر ابتدا درخواستی از سوی هسته یک تراشه برای هسته دهم ارسال شود، ولی اولویت درخواست بعدی که مربوط به هسته مثلا دوازدهم است بالاتر باشد، ابتدا به این درخواست رسیدگی می شود.

قرار است پس از تکمیل آزمایش‌های اولیه بر روی این تراشه 36 هسته‌ای، نمونه ای از آن بر روی یک رایانه مجهز به سیستم عامل لینوکس آزمایش شود و عملکرد برنامه های رایانه ای و دقت آنها بررسی شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد