دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

گوگل 30 درصد کارمند زن و 70 درصد کارمند مرد دارد ...

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید غول تکنولوژی این روزهای جهان چند درصد کارمند مرد و چند درصد کارمند زن دارد و اینکه آنها چقدر حقوق دریافت میکنند و این حقوق نسبت به سایر شرکت های دره ی سیلیکونی چقدر کمتر یا بیشتر است.

طی اطلاعاتی که گوگل برای نخستین بار منتشر کرده 70 درصد کارمندان این شرکت را مردان تشکیل میدهند و از این حیث سهم بیشتری نسبت به زنان دارند.اما آمار جالب راجع به حقوق کارمندان شرکت گوگل این است که آنها ماهانه تقریبا 12 هزار دلار درآمد دارند که با احتساب دلار 3000 تومانی به عبارتی میکند ماهی 36 میلیون تومان !!



 

 


گوگل برای نخستین بار اطلاعات و داده‌‏هایی را درباره کارکنان خود منتشر کرده است که نشان می‌‏دهد محیط کار این شرکت در دست مردان است.
گزارش منتشر شده از سوی گوگل نشان می‌‏دهد فقط 30 درصد از نیروی کار این شرکت زن هستند.
این آمار همچنین حکایت از آن دارد که نیروی کار گوگل تحت استیلای سفیدپوستان است و نژادهای دیگر نقش چندان پررنگی در آن ندارند، چرا که فقط 2 درصد از کارکنان آن سیاه‏‌پوست و 3 درصد نیز از آمریکای لاتین هستند.
بر اساس این گزارش، تعداد کارکنان شرکت گوگل در ابتدای سال جاری 44 هزار نفر بوده است که از این میان 30 درصد را زنان تشکیل می‌‏دهند.
آمار و ارقامی که گوگل از گروه‌‏های نژادی نیروی کار خود منتشر کرده است نیز مبتنی بر 26 هزار و 600 نفری است که در داخل آمریکا برای این شرکت کار می‌‏کنند. لازلو بوک، معاون ارشد شرکت گوگل درباره تنوع حاکم بر نیروی کار این شرکت در وبلاگ خود نوشته است: وقتی صحبت از تنوع نیروی کار به میان می‌‏آید، گوگل هنوز در موقعیت مطلوبی که انتظار داریم، قرار ندارد.
وی  تاکید کرده است که گوگل تلاش می‌‏کند این تنوع را نه فقط در شعب و ادارات خود، بلکه در کل حوزه فناوری‏‌های آی‌تی افزایش دهد. به گفته بوک، گوگل از سال 2010 تاکنون بیش از 240 میلیون دلار به سازمان‏هایی که تلاش می‌‏کنند علوم رایانه را به زنان و دختران آموزش دهند، کمک کرده‌ است. معاون ارشد گوگل اظهار امیدواری کرده است این به کمک تمهیداتی مثل حمایت از آموزش علوم رایانه به زنان و کمک به دانشگاه‏‌های سیاه‌‏پوستان بتواند در جهت افزایش تنوع جنسیتی و نژادی این حوزه کمک کند.

این آمار و ارقام از گزارشی استخراج شده است که گوگل آن را برای کمیسیون دفاع از فرصت‏‌های شغلیِ برابر تهیه کرده بود. دولت آمریکا کارفرمایان بزرگ این کشور را ملزم به تهیه و ارائه این گزارش کرده است، اما به آن‌ها اجازه داده است از انتشار علنی آن خودداری کنند.
شرکت فیس‌بوک نیز مدتی پیش اعلام کرده است قصد دارد وضعیت نیروی کار خود را در قالب چنین گزارشی منتشر کند. اما شرکت‏‌های مایکروسافت، توییتر، اپل و اچ‏پی هنوز به درخواست کسانی که خواستار انتشار علنی چنین گزارشی شده‏اند، واکنشی نشان نداده‏‌اند.






کارکنان کدام شرکت‌ها از بهترین حقوق و بالاترین مزایا برخوردارند؟

شرکت Glassdoor که در حوزه تجزیه و تحلیل اطلاعات حقوق و دریافتی‌های کارمندان شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کند، به این سوال پاسخ داده است: گوگل.
به نقل از پایگاه خبری tech-wd.com، پس از گوگل نام فروشگاه زنجیره‌ای کاستکو (Costco) به چشم می‌خورد.
از بین کمپانی‌های دره سیلیکون، شرکت‌های فیس‌بوک، مایکروسافت و ادوبی به ترتیب در جایگاه سوم، چهارم و هجدهم لیست «بهترین پرداختی به کارکنان» قرار دارند.

میانگین درآمد مهندسین دره سیلیکون در سال ۱۲۸ هزار دلار است ولی این رقم برای مهندسین فیس‌بوک ۱۲۰ هزار دلار گزارش شده است.
مایکروسافت و آمازون در این خصوص کمی محتاط‌تر عمل می‌کنند.
این دو کمپانی به مهندسین خود به ترتیب ۱۱۱ هزار و ۱۰۵ هزار دلار در سال پرداختی دارند.
از این حیث مهندسین اپل خوشبخت‌ترند زیرا این شرکت معظم آمریکایی، حقوق سالیانه ۱۳۲ هزار دلاری برای آنها در نظر می‌گیرد، هر چند این دست و دلبازی همه کارمندان اپل را شامل نمی‌شود.
طبق آمار Glassdoor، کارمندان بخش فروش اپل، نسبت به همتایان خود در دیگر شرکت‌ها حقوق بسیار کمتری دریافت می‌کنند.


نظرات 1 + ارسال نظر
ستاره رحمانی پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 14:22 http://setare32.mihanblog.com

5648سلام دوست گلم...
سایت خیلی زیبایی داری...
اگه افتخار میدی به سایت منم یه سر بزن و سایت خودتو ثبت کن، خوشحال میشم از حضورت...
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد