دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

پردازنده ی شانزده هسته ای مخصوص سرورهای قدرتمند !

پردازنده های برای شرکت های هاستینگ و ارائه دهنده ی سرور بسیار مهم میباشد زیرا آنها یک پردازنده با چندین فضای ذخیره سازی را به کاربران میفروشند و اگر از پردازنده یا سی پی یو بیش از حد استفاده شود امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

برای همین شرکت اِی ام دی یک پردازنده فوق العاده قدرتمند را روانه ی بازار کرد که 16 هسته ای است و هر هسته ی آن 2 تا 2.5 گیگا هرتز توان دارد و بسیار مناسب برای سرور ها و سایت های اینترنتی میباشد ...



 

 


شرکت AMD به سری پردازنده‌های Opteron 6300 خود مخصوص سرورها عضو جدیدی اضافه کرد و توضیح داد این پردازنده‌ها با عملکرد بهینه برای پلتفورم Open 3.0 Open Compute با 12 و 14 هسته پردازشگر وارد بازار می‌شوند.
 این پردازنده‌های جدید که با نام Warsaw شناخته می‌شوند و برای استفاده‌های سازمانی، به‌کارگیری هسته پردازنده Piledriver شرکت AMD، کاهش مصرف انرژی و ارتقا میزان اثرگذاری‌های سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این محصولات جدید همچنین به صورت کامل با سری پردازنده‌ها Opteron 6300 سازگاری دارند.
نخستین مدل از این پردازنده‌های جدید Opteron 6370P نام دارد که همراه با 16 هسته پردازشگر وارد بازار می‌شود و توان هر هسته بین 2.0 تا 2.5 گیگاهرتز اعلام شده است. مدل دوم از این پردازنده‌ها نیز با نام Opteron 6338P، 12 هسته پردازشگر و توان 2.3 تا 2.8 گیگاهرتز عرضه می‌شود.

هر دو مدل یاد شده با توان 99 وات و چهار کانال U/RDDR3، ULV و LRDIMM از سیستم‌های حافظه‌ای پشتیبانی می‌کنند.
"سورش گوپالاکریشنان"(Suresh Gopalakrishnan) مدیر واحد تجاری سرورها در شرکت AMD گفت: «به دنبال توسعه محیط‌های مجازی برای افزایش کارایی سرورها، فعالیت‌های کاری بیش از گذشته به حافظه‌ها و پهنای باند محدود شده‌اند».
او توضیح داد: «پردازنده‌های Opteron 6338P و 6370P جزء سیستم‌های پردازشگر اختصاصی برای سرورها محسوب می‌شوند که به‌ازای هر وات قابلیت‌های مجازی مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارایه می‌دهند و با هزینه پایین‌تر، انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می‌کنند».



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد