دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

نبرد فرانسه با غول های اینترنتی: گوگل و آمازون !



دولت فرانسه دیگر اجازه فعالیت های اقتصادی به سایتهای بزرگ و معروف آمازون و گوگل را در خاک خود نمیدهد و به این ترتیب عملا به مبارزه با آنها رفته است!

فرانسه اعلام کرده که آمازون و گوگل و سایت های آنلاین فروش کتاب از این پس حق ندارند به صورت رایگان کتاب ها را به خاک فرانسه بفرستند و به فروش برسانند.

 

 






این اقدام بر مبنای قانونی موسوم به لانگ مصوب سال 1981 صورت گرفته که بر اساس آن محدودیت هایی بر میزان تخفیف تعلق گرفته به کتب چاپی اعمال می گردد. هدف از این کار حمایت از کتاب فروشان جزء و فروشگاه های زنجیره ای فروش کتاب اعلام شده است.
بر این اساس ناشران باید در مورد قیمت کتاب ها تصمیم بگیرند و حداکثر میزان تخفیف اعمالی از سوی کتاب فروشی ها 5 درصد خواهد بود. آمازون با اعمال این 5 درصد تخفیف کتب را به رایگان برای خریداران ارسال می کرد، اما با تغییرات جدید باید کتاب ارسالی به فرانسه را گران کند.
قانون جدید با حمایت همه احزاب سیاسی در فرانسه مواجه شده است. از سوی دیگر گوگل نیز موظف به پرداخت 150 هزار یورو جریمه به دولت فرانسه به علت بی توجهی به قوانین مربوط به حفاظت از داده ها در این کشور شده است. دولت فرانسه معتقد است این شرکت قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی را در این کشور نقض کرده است.
گوگل در مارس سال 2012 با ادغام قوانین مختلف خود در زمینه حریم شخصی یک سیاست گذاری وارد را در این زمینه اعمال کرد که بسیاری از کشورها آن را برای حفاظت از شهروندان خود ناکافی تشخیص دادند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد