دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

این ربات چقدر قوی تر از انسان است ؟!

گاه گاه خبری از تقابل بین رباتها و انسانها به گوش میرسد و اینکه آیا در آینده ربات هایی به وجود خواهند آمد که توانایی مقابله ذهنی و جسمی را با انسان داشته باشند یا خیر و این نگرانی هم به جا است.



این بار محققان آمریکایی یک ربات طراحی کرده اند که عضله ای هزار برابر قوی تر از انسان دارد و در مسابقه مچ اندازی به راحتی از انسان میبر یا حتی شاید دستش را بشکند !!

 

 





 محققان آمریکایی عضله رباتیک جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند اجسامی 50 برابر سنگین‌تر از وزن خود را در یک چشم برهم زدن به مسافت دورتر پرتاب کند.
به گزارش ایسنا، دستاورد محققان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی، ساخت عضله/ موتور پیچشی رباتیک در ابعاد میکرو از جنس دی‌اکسید وانادیوم است.
این میکرو عضله رباتیک 1000 برابر قوی‌تر از عضله انسان بوده و قادر به پرتاب کردن اجسام سنگین تا فاصله پنج برابر طول خود درمدت 60 میلی‌ثانیه است.

این عضله پیچشی پرقدرت بصورت حرارتی یا الکترو- حرارتی از طریق انتقال فاز از دی‌اکسید وانادیوم تولید می‌شود.
این میکرو عضله بر روی بستر سیلیکونی از یک روبان V شکل متشکل از کروم و دی‌اکسید وانادیوم ساخته شد؛ با آزاد شدن روبان از بستر سیلیکونی، مارپیچی متشکل از یک سیم‌پیچ تشکیل می‌شود که در انتها به پدهای الکترود کروم متصل می‌شود.
«جانکیائو وو» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: با استفاده از طراحی ساده و مواد ارگانیک، به عملکرد بالا در چگال توان و سرعت دست یافتیم.

دی‌اکسید وانادیوم در صنعت الکترونیک بسیار پرطرفدار است، چرا که یکی از معدود مواد شناخته شده‌ای است که عایقی در دماهای پایین بوده، اما بطور ناگهانی به یک رسانا در دمای 67 درجه سانتیگراد تبدیل می‌شود.
به همین علت دی‌اکسید وانادیوم یک ماده ایده‌آل برای ساخت موتورهای کوچک چند منظوره وعضلات مصنوعی محسوب می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد