دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

این افراد چرا فیسبوک را ترک کردند؟

فیسبوک مانند یک چاقو میماند که هم میتوان با آن آدم کشت و هم میتوان میوه پوست کند!! نمیتوان منکر این شد که اگر از فیسبوک درست استفاده شود بسیاری از پیج های خوب در آن وجود دارد که باعث افزایش معلومات عمومی و یا آگاهی میشود.



اما همین فیسبوک اگر تنها برای ارتباطهای دوستی و دوست یابی به کار گرفته شود ، جز تلف کردن وقت جوانان و نوجوانان چیز دیگری ندارد و باعث عقب افتادن در زندگی میشود.

 

 






این روزها هیچ کسی را نمی توانید پیدا کنید که facebook را نشناسد! این شبکه یکی از شبکه هایی است که هر کس حتی بخاطر تجربه محیط آن یکبار هم که شده عضو آن می شوند و برخی با محیط آن خو پیدا کرده و شهروند همیشگی آن می شوند. متاسفانه این اجتماع مجازی خالی از عیب نیست و چه بسا زمانی که افراد بخاطر عدم استفاده از تدابیر امنیتی در حوزه ی حریم خصوصی و … مجبور به ترک این شبکه می شوند و مجبورند با این اعتیاد کنار بیایند. به هر حال دلایلی وجود دارد که عمده افراد در هنگام غیرفعال کردن اکانتشان آن را ذکر می کنند که ما قرار است آن ها را با شما در میان بگذاریم تا شما نیز از آسیب های احتمالی این شبکه نسبت به خودتان واقف باشید. با هم این بررسی را می خوانیم.




بسیاری از افرادی که در فیسبوک عضو می شوند در واقع هدفی جز این ندارند که روزگار خود را در این شبکه سپری کنند! افرادی که غالبا در این شبکه هستند قشر جوان هستند و نیاز به بروز خویشتن خویش دارند بنابراین از گرفتن لایک بسیار لذت می برند. بسیاری از افراد نیز در این شبکه دامنه ارتباط خود را با چند دوست قدیمی محدود می کنند و هر از چند گاهی اقدام به دیدار آنان می کنند. توجه کنید که این پروفایل ها غیرفعال نیست اما کاربران هم چندان تمایلی به دیدن آن ها ندارند. در همین خلال برخی از افراد احساس می کنند که در این شبکه مورد سو استفاده قرار می گیرند و این به آن ها راهی جز ترک فیسبوک را نشان نمی دهد. بسیاری از افراد به خاطر زیان های فیسبوک سعی می کنند دامنه ارتباطات خود را با دوستان به دنیای واقعی بسط دهند و رابطه های خود را واقعی تر کنند و اینجاست که فیسبوک خود را ترک می کنند.

راهکار: بنظر می رسد که باید کاربران از آفت ها و آسیب های این شبکه مطلع باشند و تا می توانند برای جلوگیری از متضرر شدن دامنه ارتباطات سالم خود را به دنیای واقعی بکشانند تا این ارتباط با دوستان آنها را در مسیر سو استفاده افراد ناشی قرار ندهد.

بسیاری از افراد به دلیل ماهیت این شبکه نمی توانند خود واقعی خود را نادیده بگیرند و شروع به انتشار تمام چیزهایی می کنند که در دوران زندگی شان بدان وفادار بوده اند. در این راستا لابه لای پست ها و… افراد از حقیقت وجودی خود، ارزش ها، باورها، نگرانی ها و… می گویند و این ممکن است در سازمانی که کار می کنند و یا حتی در حلقه دوستانشان چندان جذاب نباشد. بنابراین عمده دلیل کاربران برای ترک این شبکه برای جلوگیری از مشاهده دیگران از واقعیت وجودی آن هاست.

راهکار: راهکاری که می توان به کاربران یاد داد تا جزو این دسته از افراد نباشند این است که لازم نیست تمام ارزش ها و باورهای خود را در ملاء عام در فیسبوک ذکر کنید. همینقدر که با موضوعات روز پیش روید و به عنوان یک انسان به ابراز شخصیت انسانی خود بپردازید برای یک حضور مثبت در فیسبوک کافیست.

به نقل از mashable در طی نظر سنجی هایی که داشته ایم از افراد دلیل ترک فیسبوک را پرسیده ایم و پاسخ های جذابی شنیده ایم. پسری ۲۱ ساله که در مقطع کارشناسی تحصیل می کند دلیل خود را چنین بیان می کند : من فیسبوک را به خاطر رفع اختلالات و فروپاشی های ذهنی ترک کرده ام! فردی دیگر نیز که در مقطع ارشد درس می خواند و ۲۷ سال سن دارد دلیل خود را ارتباط های بیهوده و بدون سود بیان می دارد. دیگری علل ترک شبکه فیسبوک را چیزی جز سخت بودن ایجاد و قطع رابطه در این محیط می دانند. بدین صورت چون در دنیای مجازی افراد از هویت واقعی یکدیگر اطلاعاتی ندارند به ناچار اقدام به ایجاد رابطه ای می کنند که اصلا هیچ پایه و اساسی ندارد و به همین اندازه نیز ترک این روابط سخت است.

راهکار: با توجه به دلایل بالا می توان گفت بهترین کار این است که دامنه ارتباطات را متعادل و رسمی تر و حقیقی تر کنید و میزان استفاده از این شبکه را برای خود برنامه ریزی کنید که مشکلات روحی روانی برایتان به بار نیاورد!

یکی دیگر از عمده دلایل ترک فیسبوک این است که کاربران به کارهای روتین عادت کرده، کارهایی که واقعا سودی برای آنان ندارد اما به هر طریقی که شده آن ها را از فعالیت های مثبت دور می کند و موفقیت آنان را در درس و … به تاخیر می اندازد. طی یک تحقیق حدود ۴۰۰ نفر از دانش آموزان یک مدرسه تنها به ارسال جوک و عکس با دیگران می پردازند که کار چندان مفیدی محسوب نمی شود. بنابراین بسیاری از اوقات افراد در می یابند که فعالیتهایشان کارهای بیهوده ایست که نه تنها به پیشرفت آن ها کمک نمی کند بلکه زمان واقعی آنان را که ارزش طلا دارد را از آنان می گیرد.

راهکار: باید بدانید که برای چه هدفی در فیسبوک عضو هستید و این هدف شما در چه صورتی با استفاده از فیسبوک بر آورده می شود. گاهی اوقات واقع بین بودن شما موجب تصمیمیاتی برایتان می شود که واقعا به سودتان تمام خواهد شد.

بنابراین با توجه به محتوای مذکور می توان علل زیانبار فیسبوک را تا حدودی به طور هشدار به کاربران اطلاع داد. اگر شما به طور هدفمند در فیسبوک عضو باشید قطعا ترک آن برایتان هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. حتی محدودیت هایی برای خود می آفرینید که موجب عدم اعتیاد شما به این شبکه می شود. پس سعی کنید خود و هدفتان را بشناسید و زودتر از اینکه فکر درمان باشید با تدابیر خود به بررسی و بهبود عملکرد خود بپردازید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد