دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

ماجرای رنگ زرد برای تبلیغ برندها چیست؟

همانطور که همه میدانید در ایران شرکت ایرانسل با رنگ زرد جلو آمد و این رنگ را تبدیل به برند خود کرد و تمامی تیزرهای تبلیغاتی و حتی اجناس اشانتیونی آن نیز به رنگ زرد میباشد.




اما جالب است بدانید که شرکت سامسونگ نیز از این رنگ و به همراه رنگ سبز استفاده کرده است. البته این استفاده شرکت سامسونگ به دلیل نماد جام جهانی بوده است و سامسونگ هم برای تبلیغات تلویزیون خود از این رنگ ها بهره برده.

 

 






همانطور که می دانید رنگ برند ایرانسل زرد است؛ مدرسان شریف نیز همین رنگ را برای خودش برگزیده و از سوی دیگر سامسونگ آبی رنگ نیز در تبلیغات اخیرش از رنگ زرد استفاده کرده است. در ادامه مطلب با ما باشید تا ببینیم رنگ زرد متعلق به کدام برند است؟

رنگ یکی از عناصر برند بوده و ابزار مهمی در انسجام و یکپارچگی ظاهری برند است. از رنگ برند می توان در طراحی وبسایت، طراحی لوگو، طراحی محصول، بسته بندی و انواع تبلیغات بهره برداری کرد. اما چه رنگی را باید برای برند خود انتخاب کنیم؟ در این رابطه دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

- استفاده از رنگ به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز با رقبا
- بهره برداری از روانشناسی رنگ ها با در نظر گرفتن تفاوت فرهنگ جوامع مختلف


زرد بودن ایرانسل مورد توجه همراه اول و رایتل بوده است برای همین با رنگ های آبی و بنفش، خودشان را از رنگ زرد رقیبشان دور کرده اند. مبین نت با وجود آنکه اپراتور تلفن همراه نیست اما برای انتخاب رنگ، تمایز با این سه برند را نیز در نظر گرفته است چراکه با وایمکس ایرانسل و اینترنت رایتل و همراه اول در حال رقابت است.

مدرسان شریف چه؟ اینکه رنگ برند ایرانسل زرد است ارتباطی با مدرسان شریف ندارد؛ مدرسان شریف در انتخاب رنگ باید به متمایز بودن از برندهایی چون ماهان ، پارسه و … نگاه کند. ممکن است برندهای زیادی به طور همزمان یک رنگ خاص را به عنوان رنگ برند خود انتخاب کنند و این مساله تا زمانی که در حوزه رقابتی یکدیگر نباشند اشکالی ندارد. 





سامسونگ رقیب ایرانسل محسوب نمی شود و نمی توان گفت در تبلیغات اخیرش از رنگ برند ایرانسل بهره برده، بلکه قصدش این بوده تا از ترکیب رنگ لوگوی “جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴” در طراحی تبلیغاتش استفاده نماید.





با این وجود به نظر می رسد سامسونگ به علت ترجیح دادن رنگ لوگوی جام جهانی به رنگ برند خود، بسیاری از افراد را متعجب نموده است. به خصوص افرادی که پیش از این با تبلیغات ایرانسل با همین موضوع مواجه شده بودند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد