دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

بزرگترین کشتی جهان سفر خود را شروع کرد !!

لابد اتفاقی که برای بزرگترین کشتی های جهان مانند تایتانیک و .. افتاده را میدانید. اما اینبار یک کشتی غول آسای دیگر به آب انداخته شد که 488 متر طول دارد.




این کشتی غول آسا تقریبا به اندازه ی 5 زمین فوتبال طول دارد و ظرفیتش معادل 175 استخر شنای المپیک است !!

 

 





غول‌پیکر‌ترین شناور جهان که در Geoje کره جنوبی به آب انداخته شده است، ۴۸۸ متر طول و ۷۴ متر عرض دارد و یکی از شناورهای اصلی استفاده شده به عنوان حامل تجهیزات گاز طبیعی مایع شرکت شل به حساب می‌آید. این شناور، در واقع بزرگترین کشتی ساخته شده به حساب می‌آید.

در طول فرایند تولید گاز طبیعی و پروسه تبدیل به گاز مایع و نهایتا انتقال به کشتی‌های مبادلاتی، که همه و همه در دریا انجام می‌گیرند، این شناور می‌تواند تا وزن ۶۶۱۴۰۰ تن گاز را جابجا کند و در واقع می‌تواند در طول یک سال به تولید ۳٫۹ میلیون تن گاز طبیعی مایع کمک کند. ظرفیت کلی این شناور، معادل ۱۷۵ استخر شنای المپیک است.


این شناور در حوزه ای به شعاع ۴۷۵ کیلومتر به فعالیت خواهد پرداخت و در همه شرایط آب و هوایی می‌تواند بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهد و از سویی دیگر به بزرگترین سیستم پهلوگیری در جهان تجهیز شده است. این سیستم شامل جان‌پناهی به ارتفاع ۹۳ متر است که توسط چهار سیستم پهلوگیری و لنگر آن هدایت می‌شود.






این سیستم به این شناور این امکان را می‌دهد تا در شرایط بد جوی به راحتی و آرام بتواند تغییر جهت دهد و هیچ مشکلی هم برای گاز جابجا شده ایجاد نشود. انتظار می‌رود این شناور تا سال ۲۰۱۷ به طور کامل آماده بهره برداری شود. البته مدیر شرکت سازنده از طرحی برای ساخت شناوری بزرگ‌تر خبر داده که ممکن است عظمت این شناور را تحت الشعاع خود قرار دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد