دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

استیو وزنیاک: اگر من مدیر عامل اپل بودم با گوگل شریک میشدم !

شاید شما استیو وزنیاک را نشناسید اما او همان کسی است که همراه با استیو جابز فقید نخستین محصولات اپل را میساخت و در گاراژ خانگی جابز با هم کار میکردند ...




حالا او اظهار نظر کرده که دوست دارد دو غول بزرگ دنیای فناوری یعنی اپل و گوگل که به تازگی عنوان برترین برندهای جهان را نیز کسب کرده اند با هم شریک شوند و حتی این را آرزو کرده است.

 

 





حتی تصور اینکه اپل و گوگل با یکدیگر شریک تجاری شوند بسیار سخت است. اما استیو وزنیاک می تواند این کار را انجام دهد. این موسس اپل در مصاحبه با بی بی سی گفته است: «من از خدا می خواهم که اپل و گوگل در آینده با یکدیگر شریک شوند.»

این اسطوره زنده می گوید شیوه ای که موتور جستجوی گوگل سوخت لازم برای سیستم تشخیص صحبت اندروید را فراهم می آورد، او را حسابی تحت تاثیر قرار داده است. به خصوص هنگامی که آن را با سیری اپل مقایسه می کند: «گاهی اوقات که به سیری می گویم "رفتن به Joe's Diner"، او نمی فهمد که Joe's Diner کجا است. اما اندروید معمولا اغلب اوقات به خوبی آن را در می یابد.»

البته وزنیاک تصدیق می کند که درباره تجارت و چیزهای مرتبط به آن که می تواند جلوی همکاری های تجاری همچون اپل-گوگل را بگیرد، چیز زیادی نمی داند. او می گوید درست است که یک شرکت لازم است که پول در بیاورد، اما وی شدیدا معتقد است که ترکیب اپل-گوگل می توانند بهبودهای چشمگیری در تکنولوژی های پوشیدنی، مانند ساعت های هوشمند یا عینک های هوشمند به وجود آورند.

سه تا چهار سال است که من درباره نمایشگرهای OLED صحبت می کنم که از نظر تئوری می توانند روی پلاستیک چاپ شوند، خمیده شده یا لوله شوند. این می تواند روی بازوی شما جای بگیرد و با یک تلنگر درون دست تان باز شود. من دوست دارم که یک ابزار با تمامی قابلیت های اسمارت فون را پشت مچم ببندم. مشکل اینجا است که هر چه بیشتر درباره آن فکر می کنم، بیشتر اطمینان می یابم که اندازه کوچک را اصلا نمی خواهم.
مدت زمان زیادی است که جنگ های پتنتی به یک مشکل بدل شده اند. وزنیاک معتقد است شرکت ها باید قادر باشند با قیمت عادلانه ای هر حق امتیازی را از شرکت دیگر بخرند. او می گوید برخی قابلیت ها در اسمارت فون های سامسونگ است که دوست داشت آنها را در آیفون ببیند.

و همان طور که به تعطیلات پایان سال نزدیک می شویم، وزنیاک مدل تجاری صلح طلبانه ای را به دنیا پیشنهاد می کند: «من آرزو دارم که همه به اندازه کافی تبادل لایسنس داشته باشند و تکنولوژی خوب را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. تمام محصولات ما باید بهبود یابند. ما باید به جلو برویم. من دوست دارم آنها سازگاری بیشتری داشته باشند.»

من معتقدم شما باید دنیایی داشته باشید که حق امتیاز هر چیزی را بتوانید با قیمت منصفانه ای به دست آورید. چیزهای بسیار خوبی در تلفن های سامسونگی می بینم که آرزو داشتم در آیفون هم وجود داشتند. فکر می کنم اپل می تواند از آنها استفاده کند و باید از آنها استفاده کند. و نمی دانم که آیا سامسونگ تمایل دارد جلوی ما را بگیرد؟




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد