دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

امکانات امنیتی اسکناس 100 دلاری آمریکا !! + عکس + دانلود فایل word مطلب ...

امکانات امنیتی اسکناس های آمریکا همیشه بحث محافل بوده و اینبار نوبت اسکناس یکصد دلاری است که زیر ذره بین نقد قرار بگیرد و امکاناتش بررسی شود.




اگر میخواهید با امکانات جالب و عجیب این اسکناس که احتمالا باز هم برای جاعلان مانعی نخواهد بود (!!) آشنا شوید به ادامه مطلب بروید ...

 

 





 بارها شاهد بوده ایم که علی‌رغم استفاده از قابلیت‌های امنیتی مختلف، کلاهبرداران بازهم روشی جدید برای چاپ اسکناس‌های جعلی یافته اند. اما این‌بار اسکناسهای ۱۰۰ دلاری قابلیتی خواهند داشت که کار را برای تشخیص اصل بودن اسکناس بسیار ساده خواهد کرد و از سوی دیگر جعل این اسکناس ها را تقریبا غیرممکن خواهد ساخت. این اسکناس‌های منقش به تصویر بنجامین فرانکلین، از نوار سه بعدی آبی رنگی بهره می‌برند که در کنار تصویر ناقوس آزادی کار را برای تشخیص اصل بودن آن ساده می‌سازند.

این نوار آبی رنگ در داخل کاغذ اسکناس بوده و هنگام تکان دادن اسکناس، باعث می‌شود تصویر زنگ یادشده به عدد ۱۰۰s تغییر یابد. این نوار امنیتی جادویی از صدها هزار میکرولنز در هر قسمت تشکیل شده است.


تصویر ناقوس آزادی در مرکب‌دان نیز با نگه داشتن اسکناس در دست تغییر رنگ می‌دهد. وقتی که به مرکبدان نگاه می‌کنید، تصویری از یک زنگ سبز رنگ در مرکب‌دان مسی رنگ مشاهده می‌کنید اما با گرفتن اسکناس در دست، رنگ  سبز این زنگ نیز به رنگ مسی تبدیل شده و باعث می‌شود به طور مداوم این زنگ در مرکب‌دان پیدا و پنهان شود.

قابلیتهای امنیتی دیگری نیز در اسکناس ۱۰۰ دلاری قرار داده شده که شامل واترمارک، تغییر رنگ، افزایش کیفیت چاپ، تغییر رنگ عدد ۱۰۰ به رنگ طلایی، شماره سریال و دیگر موارد است.

موسسات امنیتی بیش از یک دهه است که بر روی افزایش قابلیتهای امنیتی اسکناسهای ۱۰۰ دلاری کار می‌کنند. بر اساس آمار، اسکناس ۱۰۰ دلاری از جمله اسکناسهایی است که در خارج از ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان جعل را به خود اختصاص داده است.











تمامی متن و عکس های این مطلب را در یک فایل word قرار دادم. اگر از این مطلب خوشتان آمد آن را دانلود کنید.


  دانلود فایل word این مطلب (لینک اصلی)

  حجم فایل : 50 کیلوبایت 
منبع تهیه این مطلب : سایت www.techshowclick.ir


نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 17:09

الآن همه شکلک ها را تست کردی؟ درست بود؟ خیالت راحت شد؟

میترا پنج‌شنبه 4 دی 1393 ساعت 12:24

اینجا همه برای مرغ خروس امکانات می زارن ولی اون جا برای دلار

برای مرغُ خروس چه امکاناتی میزارن اونوقت؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد