دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

سیستم تشخیص اثر انگشت آیفون 5S توسط هکرها دور زده شد !

اپل به سیستم تشخیص اثر انگشت خود میبالید و از لحاظ امنیتی آن را غیر قابل نفوذ میدانست اما یک گروه هکر با استفاده از روشی ابداعی به نوعی این سیستم را دور زدند.

هر چند روش این هکرها برای هک کردن سیستم اثر انگشت گوشی آیفون بسیار سخت و زمان بر میباشد و حتی به نوعی میتوان گفت غیر ممکن اما قطعا این روش میتواند هوشمند بودن سیستم اثر انگشت این شرکت را زیر سوال ببرد!

 






 اگر خبرهای مرتبط با تلاش‌های انجام گرفته برای هک کردن سیستم تشخیص اثرانگشت به کارگرفته شده در آیفون ۵ اس را دنبال کرده باشید، مطمئنا درباره جوایز و رقابت هکرها برای نفوذ به این سیستم خوانده یا شنیده‌اید.
در حالی‌که اپل همواره بر روی مشخصه‌های امنیتی این سیستم تاکید وافری داشته است اما خبرهایی از گوشه و کنار دنیای مجازی به گوش می‌رسد که در صورت صحت داشتن می‌تواند معادله‌های اپل را تا حدود زیادی برهم بزند.

بنابر خبر منتشره، هکرهای گروه رایانه ای Chaos در اظهارنظری مدعی شده‌اند با روش‌هایی ساده و استفاده از ابزارهایی که به طور روزمره از آنها بهره‌گیری می‌کنیم توانسته‌اند سیستم تشخیص اثرانگشت آیفون ۵ اس را دوربزنند.
یک هکر با نام مستعار Starbug می‌گوید: ” تنها برتری اپل به دیگر سیستم‌های تشخیص اثرانگشت، بهره‌گیری از رزولوشن بالاتر است، بنابراین ما نیز به دنبال راهی برای افزایش میزان رزولوشن نمونه تقلبی خود بودیم.”





درحالی که هکرها این روش را “آسان” توصیف می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد این روش به قدری ساده باشد تا سارقین بتوانند به راحتی به هر آیفون ۵ اسی که در دسترس آنها قرار گیرد نفوذ کنند. زیرا تهیه یک اثر انگشت تقلبی و افزایش رزولوشن آن، فرآیندی وقت‌گیر است و در عین حال گرفتن عکس از اثرانگشت شخص و افزایش رزولوشن آن و سپس چسباندن آن بر روی یک انگشت، می‌تواند هوشمند بودن این سیستم تشخیص اثرانگشت را زیر سوال ببرد.
پیش از این نیز متخصصین امنیتی از قابل نفوذ بودن تمامی سیستم‌های تشخیص اثرانگشت و احتمال خطای آنها در صورت مواجهه با کپی بسیار دقیق خبرداده بودند. از سوی دیگر سناتورAl Franken نیز در نامه‌ای به تیم کوک خواستار توضیحات بیشتر درباره این سیستم هوشمند اپل شده است.
به عقیده منتقدین، اثرانگشت افرادی که از آیفون ۵ اس استفاده می‌کنند می‌تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرد، امری که اپل اظهار داشته به علت نگهداری نمونه محاسباتی اثرانگشت کاربر، غیر ممکن است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد