دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

جنبش دور نریختن وسایل الکترونیکی قدیمی!

یک جنبشی راه افتاده به نام جنبش «میکر» که فارسی اش میشود همان «ساختن» و این جنبش میگوید که وسایل الکتورنیکی خودتان را دور نریزید بلکه یک چیز جدید از آن بسازید.

بنده به این دست از افرادی که این جنبش را راه انداختن توصیه میکنم به ایران بیایند تا ببینند که حتی جنبش آنها نیز رواج مصرف گرایی است چه برسد به خود دور ریختن شان! و این را هم به این دلیل میگویم که ما ایرانیها نوکیا 1100 را 12 سال نگه میداریم و استفاده میکنیم! تلویزیون رنگی مان را جام جهانی 1994 خریدیم!

برو عمو ...

برو از خدا بترس!



 

 



بسیاری از ابزار‌ها و کالاهای الکترونیکی امروزی بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که کاربران بتوانند آنها را تعمیر کنند، اما جنبش «میکر» به شما توصیه می‌کند که از بسیاری از وسایل الکترونیکی خود دوباره استفاده کنید و از آنها وسایل جدیدی بسازید.
اگر وسیله‌ای الکترونیکی قدیمی شود یا از کار بیفتد، افراد اقدام به تعمیر آن نمی‌کنند و تنها یک مدل جدیدتر را خریداری می‌کنند و مدل قدیمی را دور می‌ریزند.
دانیل جورج استاد دانشگاه منچستر و مهندس فرکانس‌های رادیویی، می‌گوید: افراد زیر چهل سال عادت دارند که همه چیز به سادگی کار کند.
اگر شما یک گوشی نکسوس ۴ داشته باشید که کمی کند شده باشد، آن را ریست نمی‌کنید یا حتی سیستم‌عامل سبک‌تری ‌ روی آن نصب نمی‌کنید، بلکه مستقیم به بازار می‌روید و مدل جدیدتری از آن را خریداری می‌کنید.

بسیاری از ابزار‌ها و کالاهای الکترونیکی امروزی پیچیده‌تر از آن هستند که کاربران بتوانند آنها را تعمیر کنند، اما با جنبش «میکر» به شما توصیه می‌کند که از بسیاری از وسایل الکترونیکی خود دوباره استفاده کنید و از آنها وسایل جدیدی بسازید؛ به‌طور مثال می‌توان از یک تلفن همراه و ذره‌بین یک پروژکتور ساخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد