دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

افزایش سرعت یا کاهش با شیب ملایم تر ؟!

محققان اعلام کردند که با یک فناوری توانستند سرعت وای فای را تا 10 برابر افزایش دهند! بنده بعد از شنیدن این خبر فورا با گوشی به وای فای دانشگاه متصل شدم اما دیدم سرعت فرقی نکرده لذا به این نتیجه رسیدم که حرف این محققان هم همان حرف رئیس جمهور روحانی است که گفته بود کاهش تورم به معنای کاهش قیمت نیست بلکه به معنای رشد با شیب کمتر ِ قیمت اجناس است!

لذا بدیهی است که این افزایش سرعت وای فای هم برای ما دانشجویان، افزایش سرعت نیست بلکه کاهش با شیب ملایم تر سرعت است!  این موضوع درباره اینترنت مخابرات هم صدق میکند که روز به روز سرعتش کم تر و قطعی هایش بیشتر میشود.

این بود خبری امروز!

تا برنامه بعدی خدانگه دار...



 

 



فناوری جدیدی موسوم به WiFO ابداع شده که با استفاده از آن شبکه‌ای متشکل از چندین کاربر که از دستگاه‌های مجهز به وای‌فای استفاده می‌کنند با پهنای باند قابل توجه از شبکه پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.
 با وجود انبوهی از تجهیزات مجهز به فناوری وای‌فای این امکان قابل تصور است که چند فرد در تلاش باشند تا به طور همزمان به یک شبکه متصل باشند و زمانی که صحبت از بکارگیری این فناوری در محیط‌های عمومی می‌شود این رقم را باید در چند صد نفر ضرب کرد که این به معنای افت فاحش پهنای باند می‌شود.

اکنون گروهی از محققان در دانشگاه اورگان برای حل این مشکل سیستم جدیدی موسوم به WiFO ابداع کرده‌اند که در تلفیق با LED‌های مادون قرمز، پهنای باند وای‌فای را تا 10 برابر افزایش می‌دهد.
نکته جالب توجه در این ابتکار عمل جدید این است که نه تنها تبادلات فرکانس رادیویی بلکه تبادلات نوری نیز به طور همزمان در این شبکه ارتقا یافته و با سرعت بالایی انجام می‌پذیرد.
از این جهت می‌توان این فناوری جدید را وای‌فای هیبریدی عنوان کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
همراه رایانه چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 22:05 http://hamrahpc.ir

پشتیبانی سایت تک شو کلیک مطالبتون مفید است امیدواریم همیشه موفق و پیروز باشید .
همراه رایانه

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد