دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

یک هوش مصنوعی که یاد میگیرد چطور بازی کند.

گوگل یک سیستم هوش مصنوعی ای ساخته که یاد میگیرد بازی کامپیوتری بکند! یعنی اول که این هوش مصنوعی شروع میکند به بازی کردن ، میبازد و خوب بلد نیست اما چند بار که بازی میکند دستش میاید و حرفه ای میشود و حتی از انسان هم بهتر بازی میکند.

در این که این حرکت ، حرکت بزرگی ست (!) شکی نیست اما حالا چرا بازی؟ یعنی نمیشد کاری بکنید که این هوش برود درس بخواند و ما به جایش بازی کنیم؟ اگر مرد هستید بروید این کار را بکنید. بروید ...





 

 


واحد هوش مصنوعی گوگل موسوم به DeepMind اعلام کرد که الگوریتم جدید آنها نه تنها می‌تواند فرآیند انجام بازی‌های رایانه‌ای را یاد بگیرید، بلکه قادر است پس از چند ساعت تمرین بدون هرگونه اشتباه بازی را به پایان برساند.
 مرکز DeepMind گزارشی را در نشریه علمی Nature منتشر کرد و توضیح داد الگوریتم Q-network(DQN) آنها چگونه می‌تواند ۴۹ بازی رایانه‌ای که به طور ویژه برای کنسول Atari 2600 ساخته شده بود را با موفقیت به انتها برساند.

از جمله این بازی‌ها که هوش مصنوعی گوگل به تنهایی یا با حضور کاربر آنها را به پایان می‌رساند می‌توان به Breakout، River Raid، Boxing و Enduro اشاره کرد.

عملیات‌های صورت گرفته توسط سیستم هوش مصنوعی DeepMind در مقایسه با انسان کاملا قابل قبول است و بر اساس این گزارش گفته می‌شود و الگوریتم ویژه آن به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند با دیگر بازی‌ها هم سازگار شود.

تصاویر ویدیویی منتشر شده از سوی «دمیس هاسابیس» بنیانگذار مرکز DeepMind نشان می‌دهد که چگونه این سیستم با الگوریتم DQN بازی Breakout را با موفقیت به پایان می‌رساند.





در ابتدا این الگوریتم برای بازگرداندن توپ مشکل داشت. اما چند بار پس از تکرار بازی توانست قوانین آن را شناسایی کند و سرانجام بهترین استراتژی را برای انجام بازی بدون نقص ارائه کرد و توانست به مرحله پایانی برسد.
در گزارش اخیر همچنین گفته شد: «الگوریتم DQN توانسته است استراتژی لازم برای موفقیت این بازی‌ها را شناسایی کند و شبکه هوش مصنوعی و پارامترهای موازی را به کار بندد تا بتواند هر تغییری که در پیکسل‌های نمایشگر ایجاد می‌شود را تشخیص دهد. این کار باعث شده است تا سیستم DeepMind بدون مشکل بازی‌ها را به مرحله پایانی برساند.»
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد