دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

جلب اعتماد اروپایی ها توسط اپل.

در خبرها آمده اپل برای جلب اعتماد اروپایی ها میخواهد سرور اش را بگذارد داخل اروپا! جا دارد بنده از همین تریبون مفتی و مجانی که در اختیارم قرار گرفته است شدیدا اعلام تعجب کنم! چرا؟ برای اینکه فرقی ندارد خوب. شما اگر در خیابان ازتان دزدی کنند یا در خانه ازتان دزدی کنند فرقی دارد برایتان؟ بله؟ دارد؟! خوب شما مریض هستید دیگر!

این اروپاییها همه غرب زده هستند که به قول آقای عمادی شخصیتشان مانند پوسته تخم مرغ به دیوار کوبیده میشود. وقتی ماشین هایشان سمت راست فرمان دارد دیگر چه انتظاری دارید از آنها؟ اینقدر نمیفهمند که وقتی راننده سمت چپ می نشیند پس چرا باید فرمان سمت راست باشد؟ خوب پس کی رانندگی کند؟!



 

 



اپل قصد دارد با صرف هزینه ۲ میلیارد دلاری، اولین دیتاسنتر پیشرفته خود را در اروپا برپا کند. این شرکت قصد دارد در مجموع دو دیتاسنتر جدید در این قاره احداث کند.
 هر یک از این دو دیتاسنتر حدود ۱۶۶ هزار متر مربع مساحت خواهند داشت و در کشورهای دانمارک و ایرلند ساخته خواهند شد.
ایرلند هم اکنون به عنوان مرکز اروپایی شرکت اپل نیز شناخته می‌شود.
انتظار می‌رود تکیمل این دیتاسنترها دو سال طول بکشد و فعالیت اجرایی آنها از سال ۲۰۱۷ آغاز شود.
از این دیتاسنترها برای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از محصولات اپل شامل خدمات آی‌تیونز و همین طور نرم افزار دریافت فرامین صوتی Siri استفاده خواهد شد.
به غیر از اپل چند شرکت بزرگ دیگر فناوری آمریکایی هم به دنبال افزایش حضور خود در اروپا و ساخت دیتاسنتر در این کشورها هستند که از جمله آنها می‌توان به آمازون و Salesforce اشاره کرد.
این اقدامات پس از افزایش نگرانی کشورهای اروپایی در مورد نقض حریم شخصی و سرقت داده‌های دیجیتال توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا صورت می‌گیرد و امید می‌رود با استقرار این دیتاسنترها مردم اروپا بتوانند کنترل بیشتری بر نحوه استفاده و ذخیره سازی داده‌های خود توسط شرکت‌های آمریکایی داشته باشند.
کشورهای اروپایی مدتی است که برای انتقال داده‌های شخصی شهروندان خود به خارج از خاکشان قوانین سختگیرانه‌ای را وضع کرده‌اند و با ساخت این دیتاسنترها از مشکلات یاد شده هم تا حدی کاسته می‌شود.
در صورت تصویب قوانین جدید در این زمینه توسط اتحادیه اروپایی بی‌توجهی به این امور ممکن است به جریمه حداکثر ۱۰۰ میلیون یورویی منجر شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد