دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

حقایقی عجیب از زندگی بیل گیتس.

این آقای بیل گیتس خیلی آدم عجیبی است. ثروتمندترین مرد جهان هم هست البته. میگویند هنوز هم که بیشتر از 50 سال دارد وقتی میخواهد برای چند نفر حرف بزند دست و پایش را گم میکند و سرخ میشود صورتش!

البته این موضوع در مورد اینترنت بازها موضوع رایجی است. الآن همین من را می بینید که اینجا هی بلبل زبانی میکنم؟ وقتی که بیرون از خانه میروم یا به مهمانی میروم لالمونی میگیرم! به جان شما اگر دروغ بگویم. وقتی میخواهم حرف بزنم اصلا تبدیل به یک رنگین کمان انسانی میشوم که البته این چیز بدی نیست چون نشان میدهد میتوانم یک روزی بیل گیتس شوم!!

حقایقی در مورد زندگی بیل (و کلنگ!) را در ادامه مطلب بخوانید ...



 

 



او ثروتمندترین فرد آمریکایی و البته دومین فرد ثروتمند دنیا است، او یکی از موسسان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان یعنی مایکروسافت است و در نهایت اینکه او در حال حاضر از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس فعالیت‌های بشردوستانه مختلفی را انجام می‌دهد.

با این حال اما قطعا هنوز چیزهای زیادی درباره گیتس هست که بسیاری از ما نمی‌دانیم. درست به همین دلیل هم مجله بیزینس اینسایدر به‌تازگی اطلاعاتی جالب درباره بیل گیتس منتشر کرده است که می‌تواند برای بسیاری از ما جالب توجه باشد.




این اطلاعات را در اینجا می‌توانید بخوانید:


1. Lakeside Prep اولین برنامه کامپیوتری خودش را روی یک کامپیوتر ساخت شرکت جنرال الکتریک نوشت. این برنامه در واقع نسخه‌ای از بازی tic-tac-toe بود که کاربران می‌توانستند آن را از طریق کامپیوتر بازی کنند.


2. زمانی که مسوولان مدرسه او متوجه شدند که گیتس به کدنویسی علاقه دارد، اجازه دادند برنامه کامپیوتری مدرسه را برای برنامه‌ریزی کلاس‌های درس دانش‌آموزان بنویسد. او حتی به طرز ماهرانه‌ای برنامه کلاس‌ها را به شکلی که خودش دوست داشت، تغییر داد.


3. درست مانند بسیاری از کارآفرینان موفق حوزه تکنولوژی، بیل گیتس هم از دانشگاه ترک تحصیل کرد. او دانشگاه هاروارد را در سال ۱۹۷۵ ترک کرد تا بتواند تمام وقتش را به شرکت مایکروسافت اختصاص بدهد.


4.گیتس در سال ۱۹۷۷ و در نیومکزیکو به خاطر رانندگی بدون گواهینامه و عبور از چراغ قرمز دستگیر و جریمه شد.


5. او بالاخره در سال ۱۹۷۷ توانست پرواز را کاملا یاد گرفته و هواپیمای اختصاصی خودش را داشته باشد. او این هواپیما را با نام «ولخرجی بزرگ» صدا می‌زد.


6. یکی دیگر از ولخرجی‌های بزرگ بیل گیتس علاوه بر هواپیمای شخصی‌اش، نسخه‌های خطی و دست‌نوشته‌های Codex Leicester لئوناردو داوینچی بود که او در سال ۱۹۹۴ در یک حراجی با قیمت ۸/ ۳۰ میلیون دلار خرید.

7. با وجود ثروت بسیار زیاد، بیل گیتس می‌گوید که هر کدام از فرزندانش تنها ۱۰ میلیون دلار به ارث می‌برند. این در حالی است که حجم دارایی‌های خالص او در حال حاضر برابر ۱/ ۸۱ میلیارد دلار است.
او در این مورد می‌گوید: «به ارث گذاشتن پول زیاد برای فرزندانش قطعا نمی‌تواند خیرخواهی و حمایت از آنها باشد.»

8. بیل گیتس هیچ زبان خارجی را بلد نیست. درست به همین دلیل هم هست که بارها گفته است که این موضوع همیشه بزرگ‌ترین حسرت او در طول زندگی‌اش بوده است.

9. گیتس از حداکثر امتیاز ۱۶۰۰ برای آزمون ورودی به دانشگاه (SAT مجموعه‌ای از آزمون‌های استاندارد شده برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا است)، امتیاز ۱۵۹۰ را به‌دست آورده بود.

10. اگرچه او در حال حاضر بیشتر زمانش را با بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس صرف می‌کند، اما می‌گوید که همچنان با مایکروسافت از طریق وکیل و نماینده قانونی خودش کار می‌کند که همه چیز را به او یادآوری کرده و کمک می‌کند تا موضوعات مهم را که نیاز به توجه بیشتر دارند، فراموش نکند.

11. بیل گیتس می‌گوید که اگر مایکروسافت عملکرد موفقی نداشت، او احتمالا به یک محقق در زمینه هوش مصنوعی تبدیل می‌شد.

12. با این حال و صرف‌نظر از علاقه زیاد گیتس به هوش مصنوعی، اما او می‌گوید که وی در اردوگاهی است که دغدغه‌اش در زمینه هوش فوق‌العاده است؛ اردوگاهی که در آن رهبران قدرتمند و شناخته شده علوم و تکنولوژی مانند استفان هاوکینگ و الون ماسک هم حضور دارند.

13. او همچنین علاقه زیادی به گروه‌های موسیقی Weezer و U2 دارد و بارها گفته است که همیشه دوست داشته در یک گروه موسیقی گیتار بزند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد