دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

وصیت نامه آیندگان اینطوری خواهد بود!

فیسبوک میخواهد امکانی بدهد تا کاربران وارث های اکانت فیسبوک خود را قبل از مرگ مشخص کنند! بدین صورت که پس از گور به گور شدن کاربر ، اکانتش ارث میرسد به آنکه مشخص کرده ...

با این حساب وصیت نامه دهه هشتادی ها و نسل اینده ها اینطور خواهد بود:

فرزندانم! من یک آیفون 32 (!) دارم که آن را میدهم به پسرم سپکتاکرا ، چون میدانم به آیفون علاقه دارد. یک اکانت فیسبوک هم دارم که آن را هم میدهم به دخترم سامانتاباریابا ، چون میدانم نوستالژی باز است.

فرزندانم! شما اگر یک آیفون را در دست بگیرید راحت خم میشود ولی اگر چند آیفون را روی هم بگذارید هرگز خم نخواهد شد. پس همیشه با هم متحد باشید.

پس از این وصیت وی روی خود را پوشانید و پس از آن هرگز زنده دیده نشد!!!





 

 


فیس‌بوک در حال ایجاد این امکان برای کاربران است که بتوانند درباره سرنوشت پروفایل خود پس از مرگ وصیت کنند.
به نقل از نشریه ورج، این امکان که ابتدا در آمریکا شروع ‌شده و قرار است در کشورهای دیگر نیز اجرا شود، به کاربران فیس‌بوک این امکان را می‌دهد که بین حذف شدن صفحه خود یا واگذاری اختیار آن به فرد دیگری پس از مرگ تصمیم بگیرند.
فیس‌بوک فرد انتخاب شده از سوی کاربر را "وارث" صفحه می‌خواند و کاربران قادر خواهند بود وارث صفحه خود را از طریق صفحه امنیتی فیس‌بوک تعیین کنند.
اگر کاربر برای انتخاب وارث صفحه اقدام کند، فرد منتخب شده قادر خواهد بود عکس پروفایل کاربر را تغییر دهد، درخواست‌های دوستی وی را بپذیرد و پس از اطلاع فیس‌بوک از مرگ کاربر از طرف وی اطلاعیه‌هایی را صفحه اش منتشر کند.
وارث قادر نخواهد بود با اکانت تحت کنترل خود اقدام به انتشار پست کند و همچنین قادر نخواهد بود پیام‌های شخصی فرد متوفی را ببیند.
فیس‌بوک همچنین گزینه‌ای را برای وارث ایجاد کرده که بتواند فایلی حاوی تصاویر، پست‌ها و دیگر اطلاعات را دانلود کند.
قبل از این فیس‌بوک فرآیندی برای مسدود کردن حساب کاربری پس از مرگ کاربران داشت، ‌اما هیچ راهی برای اداره صفحه توسط فرد دیگر یا حذف شدن خودکار صفحه وجود نداشت.
فیس‌بوک سال گذشته اعلام کرد که در حال کار روی روش‌های بهتری برای اداره صفحات پس از مرگ کاربران است. در حال حاضر با گذشت یک سال از این موضوع فیس‌بوک در حال واگذاری اختیار صفحات به کاربران است.
تنظیمات تعیین وارث صفحه اختیاری بوده و فیس‌بوک می‌گوید: در نهایت این تنظیمات را برای دیگر کشور‌ها ارائه خواهد داد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد