دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

کارمندان شرکت تلسا گریبان ها دریدند و سر به بیابان گذاشتند!

میگویند شرکت خودروسازی تلسا شروع کرده به استخدام کارمندانی که از اپل رفتند! و گفته که فلسفه این دو شرکت شبیه هم است. البته تعریف از خود نباشد اما شرکت تلسا که رئیسش الون ماسک است میخواست من را هم که مدیر سایت تک شو کلیک (www.techshowclick.ir) هستم جذب کند ولی بنده اعلام کردم من عاشق بازدید کننده های سایتم هستم و از این کار سرباز زدم.

الون ماسک هم بعد از اینکه من پیشنهادش را رد کردم در توئیترش نوشت: بزرگترین هدف ما پیونداندن (!) پرهام وخشور به تلسا است! و حضار هم که اکثرا کارمندان شرکت تلسا بودند در زیر پست توئیتر ایشان گریبان ها دریدند و سر به بیابان نازکا در پرو که قدمت دو هزار ساله دارد گذاشتند!!




 

 


الون ماسک رئیس شرکت تلسا سازنده خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر بیش از ۱۵۰ نفر از کارمندان شرکت اپل را به خدمت گرفته است.
 این رویکرد تلسا بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد، زیرا هیچ شرکت فناوری دیگری تا این حد بر استخدام و به کارگیری کارمندان شرکت اپل اصرار نمی‌ورزد.
الون ماسک مدیر عامل این شرکت در توضیح موضوع و انگیزه‌های خود برای این کار گفته است فلسفه طراحی اپل قرابت فراوانی با فلسفه طراحی شرکت تلسا دارد و به همین دلیل این شرکت به استخدام کارمندان کناره گرفته اپل علاقمند است.
این شرکت در حال حاضر ۱۰ هزار کارمند دارد که البته کارمندان سابق اپل بخش اندکی از آنها را تشکیل می‌دهند.
جالب اینکه اپل تلاش کرده تعدادی از کارمندانش را مجددا به این شرکت بازگرداند، اما در این زمینه ناکام مانده و تنها عده‌ای محدود به اپل برگشته‌اند.
اپل حتی تلاش کرده با افزایش ۶۰ درصدی حقوق و اعطای ۲۵۰ هزار دلار پاداش آن دسته از کارکنانش که به تلسا رفته‌اند را راضی کند، اما توفیقی کسب نکرده است.
تلسا که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده به سرعت به یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی جهان مبدل شده و علت اصلی این موفقیت طراحی و ظاهر خوب این خودروها از یک سو و کارآیی محصولات برقی آن است.
این شرکت توانسته هزینه تمام شده تولیداتش را که از فناوری بالایی برخوردارند پائین نگهدارد.
Model ۳ تازه ترین خودروی برقی این شرکت که در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود ۳۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد