دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

گوشی ای برای نابینایان بدون برآمدگی روی کلید پنج آن.

سالها پیش وقتی که تلفن خریده بودیم ما همش نگاه میکردیم میگفتیم خدایا! یا قمر بنی هاشم! این دکمه ی پنج بر روی تلفن چرا برآمدگی دارد؟ اوایل فکر میکردیم کارخانه اشتباه کرده اما بعد که تلویزیون رنگی خریدیم دیدیم جل الخالق! روی پنج کنترل هم برآمدگی دارد. هر چه فکر کردیم به نتیجه ای نرسیدیم و آخرش گفتیم لابد چشممان مشکل دارد دیگر.

سالها گذشت تا همین چند روز پیش فهمیدیم ای دل غافل! چشم ما مشکل نداشت بلکه این برآمدگی ها برای کسانی بود که چشمشان مشکل دارد. یعنی نابینایان!

حالا گوشی های هوشمند که دکمه ندارند را باید چه کرد؟ اگر ایران بود که یه قاپولوکی میزاشتن وسط صفحه نمایش تا کار نابینایان راه بیفتد ولی اینجا خارج است. پس چه میکنند؟ بروید ادامه مطلب و بخوانید ...




 

 


نابینایان قشری از هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که نیازهای بخصوصی دارند، اکنون اسمارت‌فون متفاوتی برای این قشر تولید و ساخته شده است.
در سال‌های اخیر، بیشتر تلفن‌های همراه هوشمندی که تولید و روانه بازار فناوری شده‌اند از قابلیت صفحات لمسی برخوردار بوده و عرضه تلفن‌های همراه با صفحه کلید در حال نابودی هستند. اما اکنون یک سوال مطرح می‌شود، آیا نابینایان قادر به استفاده از تلفن‌های همراهی با قابلیت صفحات لمسی هستند؟ به طور حتم جواب این سؤال منفی خواهد بود.
اما اکنون مخترعان فرانسوی موفق به ساخت تلفن همراه متفاوتی شده‌اند که مختص نابینایان است.
این تلفن همراه دستورات صوتی کاربران نابینا را اجرا می کند.
در رابطه با چگونگی عملکرد این اسمارت فون باید گفت، این اسمارت فون علاوه بر برنامه‌های داخلی متفاوت نسبت به سایر اسمارت فون‌ها دارای صفحه کلیدی مخصوصی برای نابینایان است که روی اسمارت فون قرار می‌گیرد تا نابینایان با استفاده از نشانه‌های فیزیکی این صفحه کلید بتوانند با اطراف خود ارتباط برقرار کنند.
از برنامه‌های کاربردی این اسمارت فون می‌توان به برنامه نرم افزاری تبدیل صدا به متن اشاره کرد که بر سیستم‌عامل اندروید نصب شده و کاربران به جای اینکه به تایپ کردن پیام بپردازند، همان پیام را به شکل صوتی ادا کرده و آن پیام نوشته می‌شود.
از دیگر قابلیت‌های این سیستم هوشمند می‌توان به مواردی مانند جی.پی.اس و شناسایی مکان و اعلام صوتی محل، اسکن تصاویر اطراف و اعلام صوتی آنها اشاره کرد.
تمام قابلیت‌های این اسمارت فون به شکل صوتی عمل کرده تا کاربران نابینا بتوانند با محیط اطراف ارتباط بهتری برقرار کنند.
این محصول در اواسط فوریه عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد