دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

روسری هوشمند هم آمد!

محققان روسری ای ساختند که احساسات را تشخیص میدهد. بنده به صراحت از این روسری اعلام برائت میکنم زیرا این موضوع نشان دهنده تبعیض جنسیتی است. لذا چرا نباید محققان مثلا جوراب هوشمند میساختند تا ما روز پدر هدیه دهیم؟ چرا روسری که یک پوشش زنانه است؟

با این حال فکر کنم در این اوضاع کسادی شوهر حتی اگر روسری در جلسه خواستگاری احساسات خواستگار را نفرت و دروغ و خشم هم تشخیص دهد دختره روسری را بر میدارد و بهش یک خفه شو میگوید و صحبت را با آقا داماد ادامه میدهد و اگر طرف از دختر خواست خودش را معرفی کند ، دختر میگوید: به نام خدا، همسرت!!!



 

 


محققان دانشگاه مریلند و تیم تحقیقاتی مایکروسافت طرح مفهومی روسری هوشمندی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند در تفسیرکردن عواطف کارساز باشد.
دانشمندان در حال بررسی پتانسیل این فناوری پوشیدنی هستند که به کاربران برای بررسی وضعیت عاطفی‌شان، اصلاح اثرات آن‌ و تعبیرکردن وضعیت‌ عاطفی دیگران کمک می‌کند.
روسری SWARM از طریق بلوتوث به سیگنال‌های جمع‌آوری‌شده از حسگرهای خود پاسخ می‌دهد؛ محققان از شش محرک برای ارائه نوعی زبان چندمدله جهت انتقال عواطف توسط این ابزار استفاده کردند که این محرک‌ها شامل گرم‌شدن، خنک‌شدن، موسیقی، وزن، لرزش و نور هستند. سیستم جدید می‌تواند به عواطف مختلف واکنش نشان دهد؛ محققان بر عواطف اساسی از جمله استرس، غم، خونسردی، خوشحالی و هیجان متمرکز شدند.

تعدادی از مولکول‌های این روسری در واکنش به یک وضعیت عاطفی می‌توانند دچار لرزش شوند، در حالی که مولکول‌های دیگر گرم می‌شوند؛ همچنین این ابزار قادر است در واکنش به وضعیتی هیجانی یا استرس موسیقی بنوازد. روسری SWARM برای افرادی کارساز خواهد بود که دارای اختلالاتی مانند اوتیسم یا مشکلاتی در مدیریت‌کردن احساساتشان هستند.
دانشمندان جزئیات این فناوری هوشمند را طی نشستی در دانشگاه استنفورد ارائه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد