دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دیتا سنتر بیشتر برای اپل سود دارد یا بساز بنداز ؟!

شرکت اپل یک کارخانه تولید شیشه نشکن زده بود ولی چون ورشکست شده میخواهد بگیرد بکندش دیتا سنتر! آخر چند بار یک اشتباه را باید تکرار کنی آقای اپل؟ واقعا جای تاسف دارد. الآن هر انسان دون پایه ای در ایران میداند که پول در بساز بنداز (بفروش) است.

شما بردار بکوب یه برج بساز بعد متری 5 میلیون بفروش. کمه؟ راحت متری 4 تومن برایت سود دارد. زیرا همش میله گرد شکسته و ماسه خالی بدون سیمان میریزی تویش و میندازی به مردم. خرجی ندارد که! همش سود...




 

 


اپل قصد دارد با صرف مبلغ دو میلیارد دلار یک کارخانه ورشکسته تولید شیشه‌های نشکن صنعتی را در آریزونا به یک دیتاسنتر مبدل نماید.
 اپل قبلا در سال ۲۰۱۳ با شرکت GT Advanced Technologies Inc برای راه‌اندازی این کارخانه همکاری کرده بود تا بتواند شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر خش را برای استفاده در تولیدات اپل بسازد.
اما GT Advanced Technologies Inc در اکتبر گذشته دچار ورشکستگی شد و این کارخانه نیز تعطیل شد.
با توجه به مالکیت اپل بر کارخانه یاد شده این شرکت می‌خواهد کاربرد جدیدی برای آن پیدا کند.
راشل ولف سخنگوی اپل در این مورد گفته است: ایجاد دیتاسنتر در این کارخانه یکی از طرح‌های چند میلیارد دلاری شرکت اپل و از جمله بزرگترین سرمایه گذاری‌های آن است.
صرف دو میلیارد دلار در این زمینه ظرف مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و اپل به مدت سی سال فعالیت این تاسیسات دیتاسنتر را تضمین خواهد کرد.
این مجموعه نه تنها به دیتاسنتری بزرگ برای اپل مبدل می‌شود، بلکه وظیفه مدیریت دیگر دیتاسنترها و شبکه‌های اپل را نیز بر عهده خواهد داشت و از این طریق به وضعیت ترافیکی سرویس‌هایی مانند آی‌تیونز، آی‌کلود و سیری رسیدگی می‌شود.
با راه اندازی این دیتاسنتر ۶۰۰ موقعیت شغلی برای مهندسان و ساختمان سازان ایجاد می‌شود.
بخش عمده انرژی این مجموعه با استفاده از نور خورشید تامین خواهد شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد