دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

دنیای تکنولوژی ، ارتباطات ، موبایل ، فناوری و ...

اخبار و مطالب جالب از دنیای تکنولوژی ( تک شو کلیک . آی آر )

نگرانی بابت حریم خصوصی با اینترنت اشیا. فیلم شخصی جدید چی داری؟!

باز هم محققان به خاطر افزایش همه گیر شدن اینترنت اشیا بابت حریم شخصی افراد اعلام نگرانی کردند. البته بنده به شخصه که مدیر غول خبری ایران یعنی سایت تک شو کلیک (www.techshowclick.ir) هستم از این نگرانی اعلام انزجار میکنم! زیرا آدم باید اینجوری (الآن کف دستم را باز کردم و آوردم جلوی مانیتور یعنی باید صاف و ساده) باشد!

ما یک رفیق داشتیم هر وقت ما را میدید میگفت پرهام! فیلم شخصی جدید چی داری؟! بله... ما یه همچین آدمی هستیم. حریم شخصی چیه اصلا؟ داریم اصلا؟ نه. داریم؟



 

 


از نظر کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با همه گیر شدن اینترنت اشیا امنیت و حریم شخصی افراد بیش از گذشته در معرض خطر قرار می‌گیرد.
 بر اساس گزارش تازه این نهاد صاحبان مشاغل باید اقدامات مفصلی را به منظور حفاظت از حریم شخصی و امنیت شهروندان آمریکایی در این شرایط انجام دهند.
بر اساس گزارش این کمیسیون هم اکنون ۲۵ میلیارد وسیله مختلف در جهان به اینترنت متصل هستند و با استفاده از امکانات ارتباطی و حسگرهای خود به جمع آوری اطلاعات می‌پردازند.
این اطلاعات بر روی اینترنت و در فضای مجازی به سادگی قابل دسترس است.

با گسترش اینترنت اشیا و افزایش تعداد وسایل متصل به اینترنت که تقریبا همه چیز را شامل می شود، جهان به شدت دگرگون شده و شاهد ابداع روش‌های جدیدی برای افزایش بهداشت و درمان، کنترل وضعیت سلامت، ارتقای امنیت بزرگراه‌ها، هوشمند سازی منازل و خودروها و محل‌های کار و ... خواهیم بود.
اما از این طریق جمع آوری جزئی ترین اطلاعات در مورد اشخاص هم ساده تر شده و این اطلاعات به سادگی ممکن است به دست هکرها و کلاهبرداران اینترنتی بیفتد.
در چنین شرایطی جبران تخریب‌های وارده بسیار دشوار و حتی ناممکن است چون با جان انسان‌ها ارتباط پیدا می‌کند و لذا شرکت‌های فناوری و دیگر کسب و کارها باید چارچوب‌های امنیتی خاصی را از هم‌اکنون تعریف کنند.
بر اساس بررسی‌های واحد تحقیقات شرکت اچ پی ۷۰ درصد از محصولات سازگار با اینترنت اشیا دارای آسیب پذیری‌‌های امنیتی جدی هستند و اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های عمومی در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.
جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرویس‌ها و سیستم‌ها و طراحی یک برنامه عمل جامع برای مقابله با مشکلات احتمالی بخش دیگری از توصیه‌های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در این زمینه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد